Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T5-lansering 1 mars 2014

Systembolagets lansering, småpartier (T5) med lansering i 40-tal butiker 1 mars 2014

Tre Pinot Noir, alla 2012 varav två från Bourgogne i prisklassen runt 180 kronor, Barda Pinot Noir Bodegas Chacra Argentina , Bourgogne Pinot Noir 2012 Nicolas Rossignol samt Bourgogne Rouge 2012 Charles Audoin. Aldrig fel om man kan hitta en hyfsad pinot på Systembolaget i den prisklassen.

2008 Grongnet Special Club kan kanske vara något för alla 2008 fantaster på forumet

Listan är preliminär och man bör kontrollera priserna mot den internationella marknaden
 

Attachments

  • Små partier A1 T5 mars papper.pdf
    196,1 KB · Visningar: 1.105

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Stort tack @Anders Landström för att du tar dig tid att lägga up lanseringarna, det get verkligen forummedlemmarna "övertaget" och en chans att planera sina inköp och kommande månaders bankrutt i godan ro...
Verkar för övrigt som om vi har bättre information än personalen på SB då det har gått så långt som att personalen på mitt lokala bolag börjat fråga mig om det är några intressanta släpp på gång och de blir alltid förvånade när jag vet vilka viner som är på ingående före dem... :)

-Antar att de säkert kan ta reda på den informationen själva internt om de verkligen vill men de verkar ju inte precis sitta på anslagstavlan i fikarummet... -De kan ju förstås alltid hänga på Fnewines för att få reda på det... :p
 
Trådskapare
A
Stort tack @Anders Landström för att du tar dig tid att lägga up lanseringarna, det get verkligen forummedlemmarna "övertaget" och en chans att planera sina inköp och kommande månaders bankrutt i godan ro...
Verkar för övrigt som om vi har bättre information än personalen på SB då det har gått så långt som att personalen på mitt lokala bolag börjat fråga mig om det är några intressanta släpp på gång och de blir alltid förvånade när jag vet vilka viner som är på ingående före dem... :)

-Antar att de säkert kan ta reda på den informationen själva internt om de verkligen vill men de verkar ju inte precis sitta på anslagstavlan i fikarummet... -De kan ju förstås alltid hänga på Fnewines för att få reda på det... :p

Tack. Får mycket tillbaka då jag uppskattar dialogen och synpunkter på kommande viner. Hjälper mig mycket och har gett mig en del intressanta viner att köpa genom åren.

Och egentligen ska vi väl tacka Systembolaget. De är ju faktiskt de som skickar ut informationen. Det som fungerar lite dåligt är webblanseringar men annars flyter det på bra.

PS. Ser gärna fler från Systembolaget som hänger här. Många av deras anställda är både intresserade och kunniga. Det är ju trots allt det som räknas
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
PS. Ser gärna fler från Systembolaget som hänger här. Många av deras anställda är både intresserade och kunniga. Det är ju trots allt det som räknas
-Håller verkligen med, har träffat massor av påläst och genuint vinintresserad personal på SB och ofta tipsat dem om forumet.
-Att jag inte är helt nöjd med SB som koncept är en annan femma men absolut inget ont om dess personal...
 

Larseman

Medlem
Tre Pinot Noir, alla 2012 varav två från Bourgogne i prisklassen runt 180 kronor, Barda Pinot Noir Bodegas Chacra Argentina , Bourgogne Pinot Noir 2012 Nicolas Rossignol samt Bourgogne Rouge 2012 Charles Audoin. Aldrig fel om man kan hitta en hyfsad pinot på Systembolaget i den prisklassen.
Finns ju faktiskt ytterligare två Pinot Noir i listan, Rapaura från NZ och Au Bon Climat från Kalifornien, är någon av dom nå't att ha tror ni?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Finns ju faktiskt ytterligare två Pinot Noir i listan, Rapaura från NZ och Au Bon Climat från Kalifornien, är någon av dom nå't att ha tror ni?
Au Bon Climat brukar göra duglig pinot. Är själv nyfiken på den. NZ har hög lägsta nivå, så troligtvis är även den bra.
 

gece

Man vänjer sig.
Rapaura är från Stoneleigh, som brukar vara en ganska stabil producent om än kanske inte high end. Lättdrucken pinne när man inte orkar vara intellektuell och dricka majestätiska bourgogner? Finns bara ett sätt att veta.
 

Larseman

Medlem
Rapaura är från Stoneleigh, som brukar vara en ganska stabil producent om än kanske inte high end. Lättdrucken pinne när man inte orkar vara intellektuell och dricka majestätiska bourgogner? Finns bara ett sätt att veta.
Men man kan ju inte köpa allt, eller :oops:
 
Toppen