Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T5-lansering 2 maj 2014

inte för att jag räknar in mig i någon direkt vinelit men ändå...
2 x Etna Rosso
2 x Casa Lapostolle
2 x Vina Pedrosa
Och en Pegau bara för att ni har snackat så mycket om den...
Får se om det finns något spännande kvar på gata regerings när jag kommer hem, annars kan man må bra av en lite mindre budget den här månaden
Testat några än? Jag har fått kämpa för att hitta fler av Etnan'. Trots 1600 inköpta flaskor är den slutlevererad och går mot noll ute i butikerna. Har också testat Pedrosan. Helt ok. Lapostollen i helgen :0
 

Larseman

Medlem
Testat några än? Jag har fått kämpa för att hitta fler av Etnan'. Trots 1600 inköpta flaskor är den slutlevererad och går mot noll ute i butikerna. Har också testat Pedrosan. Helt ok. Lapostollen i helgen :0
Nej, jag har inte poppat någon än. Har så mycket annat som ska provas också, nackdelen (!?) med vinkällare :p
Har dessutom varit några dagar på Sardinien med familjen, druckit en och annan Cannonau (Grenache) och Vermentino med stor tillfredställelse :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Någon som har erfarenhet av Plan Pegau? Hur är den t ex jämfört med 'vanliga' Cuvéen? Har för mig att jag läst att det är mest inköpta druvor i denna..

Nä, det är fan inte samma vin. Såg någon bild upplagd här och kände inte igen texten under Pegau. De jag brukar tjacka från Franska Vinlistan är dessutom NV. Sen vad skillnaden är, det överlåter jag åt någon annan att besvara.
Ping @mad dog mikey Ping @Sjödin

-Nu är jag riktigt sen på bollen i denna tråden men träffade på Kajsa på Franska Vinlistan här om dagen och passade på att fråga vad som är skillnaden mellan den Pegau som säljs på SB och den från Franska.

"Plan Pégau som säljs på BS på SB är den version som säljs i USA och som man håller på att fasa ut. Det är ett vin som är uppblandat med vin från ett kooperativ i Languedoc (det framgår av etiketten). Det är årgång 2011 som gäller. Vinet är enklare och mycket billigare i inköp än den Plan Pégau som Franska Vinlistan säljer. "

-I övrigt är ryktena om min död betydligt överdrivna, har inte riktigt haft tid att vara uppdaterad på FW under mina fyra veckors ledigt men nu är jag tillbaka :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ping @mad dog mikey Ping @Sjödin

-Nu är jag riktigt sen på bollen i denna tråden men träffade på Kajsa på Franska Vinlistan här om dagen och passade på att fråga vad som är skillnaden mellan den Pegau som säljs på SB och den från Franska.

"Plan Pégau som säljs på BS på SB är den version som säljs i USA och som man håller på att fasa ut. Det är ett vin som är uppblandat med vin från ett kooperativ i Languedoc (det framgår av etiketten). Det är årgång 2011 som gäller. Vinet är enklare och mycket billigare i inköp än den Plan Pégau som Franska Vinlistan säljer. "

-I övrigt är ryktena om min död betydligt överdrivna, har inte riktigt haft tid att vara uppdaterad på FW under mina fyra veckors ledigt men nu är jag tillbaka :)
Sen på bollen, men välkommen hem till hockeymatchen!
 
Ping @mad dog mikey Ping @Sjödin

-Nu är jag riktigt sen på bollen i denna tråden men träffade på Kajsa på Franska Vinlistan här om dagen och passade på att fråga vad som är skillnaden mellan den Pegau som säljs på SB och den från Franska.

"Plan Pégau som säljs på BS på SB är den version som säljs i USA och som man håller på att fasa ut. Det är ett vin som är uppblandat med vin från ett kooperativ i Languedoc (det framgår av etiketten). Det är årgång 2011 som gäller. Vinet är enklare och mycket billigare i inköp än den Plan Pégau som Franska Vinlistan säljer. "

-I övrigt är ryktena om min död betydligt överdrivna, har inte riktigt haft tid att vara uppdaterad på FW under mina fyra veckors ledigt men nu är jag tillbaka :)
Ptja, får väl testa Franska vid tillfälle. Jag var väl inte överdrivet impad av Plan på bolaget.
 
Toppen