Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6 lansering 1 mars 2013

Systembolagets exklusiva produkter med lansering i vinkällarbutikerna (T6)

Da Engrish bybbles gör intåg även i Sverige, 2010 Ridgeview Bloomsbury, kanske något för nästa blindprovning? 2004 Comtes De Champagne, en räcka Riesling från A Christmann, 2011 Felton Road Bannockburn Pinot Noir är några av de viner som lanseras.

Som vanligt, listan är preliminär och priser bör alltid kontrolleras mot vad de kostar internationellt.

T6 lansering 1 mars 2013
 

Magikern

Medlem
SV: T6 lansering 1 mars 2013

Ser att de tar in 09:an av Brancaia Il Blu.

08 provade jag för en vecka sen, den gav inte mycket fyrverkerier för pengarna och tvivlar på att den kommer att bli bättre heller.
 

kayaker

Cyklist
SV: T6 lansering 1 mars 2013

Några pålitliga Bordeauxer till hyfsat anständiga priser. Undrar just om det är 329:- eller 338:- som gäller för Château Carbonnieux? ;)
En Ad Libitumimporterad Brunello torde kunna vara bra också.
 

Magikern

Medlem
SV: T6 lansering 1 mars 2013

kayaker skrev:
Några pålitliga Bordeauxer till hyfsat anständiga priser. Undrar just om det är 329:- eller 338:- som gäller för Château Carbonnieux? ;)
En Ad Libitumimporterad Brunello torde kunna vara bra också.

Tycker också det verkar vara en del godsaker till internationellt rätt låga priser. Skulle nog gissa att Châteauneuf-du-Pape Tradition Mas de Boislauzon 2010 är det bästa under 300 sträcket.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: T6 lansering 1 mars 2013

kayaker skrev:
Några pålitliga Bordeauxer till hyfsat anständiga priser. Undrar just om det är 329:- eller 338:- som gäller för Château Carbonnieux? ;)
329 för vit, 338 för röd! ::)
 

chambertin

Medlem
SV: T6 lansering 1 mars 2013

Och för egen del så gör jag nog en inteckning i dom två röda Portugiserna "Quinta do Crasto Reserva Old Vines -10" och "Quinta Vale D. Maria -10" som jag haft bra erfarenheter av från årgången innan.

Är också lite nyfiken på Palacios Bierzo-projekt så några flaskor av "Villa de Corullon -10" får också åka med.

Tror att det kommer fler PN från Felton Road till vinkällarbutikerna dessutom (Cornish Point, Calvert, Block 3 och Block 5).

Sen såg jag att det kom en Hermitage från Gilles Robin. Han är väl nykomling på Hermitage har jag för mig ? Ngn som provat tidigare viner ?
 

Magikern

Medlem
SV: T6 lansering 1 mars 2013

Någon som provat noemia malbec rio negro patagonia 2010?

Tydligen ett internationellt sett riktigt bra pris på de vinet :)

Även somontano blecua 2005 verkar intressant, men frågan är om den är god idag?
 

Dovberg

Medlem
SV: T6 lansering 1 mars 2013

Magikern skrev:
Någon som provat noemia malbec rio negro patagonia 2010?

Tydligen ett internationellt sett riktigt bra pris på de vinet :)

Även somontano blecua 2005 verkar intressant, men frågan är om den är god idag?

Drack -08:an för något år sen. Utan tvekan de bästa malbec jag har druckit. Parfymerad, mörkfruktig med silkeslena tanniner och fin syra. Vet dock inte hur -10:an är, men tror inte att det är någon signifikant skillnad mellan dem.
 

Magikern

Medlem
SV: T6 lansering 1 mars 2013

Dovberg skrev:
Drack -08:an för något år sen. Utan tvekan de bästa malbec jag har druckit. Parfymerad, mörkfruktig med silkeslena tanniner och fin syra. Vet dock inte hur -10:an är, men tror inte att det är någon signifikant skillnad mellan dem.

Låter intressant, provade Mendel Unus 2006 för 1 år sen drygt och den var rätt komplex om än inget över sig.

Detta vinet borde vara rätt annorlunda eller?
 
Toppen