Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering 1 februari 2014

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Det var bara en liten del som var utlagda, så minst lika många till tror jag dyker upp. Jag högg 2 st; best. gick igenom exakt kl 10.01
Hos Systembolaget är man säker på att ens beställning har gått igenom först när man har flaskorna i handen. Talar av egen bister erfarenhet. :(
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja ringde min butik och bad dom beställa hem från en annan alldeles nyss så gör samma du. Finns en butik i Stockholm som har
Okej? -Ringde min lokala butik och bad dem ta hem men de förklarade att det inte är tillåtet med intern transferering på släppen för ens efter en vecka och att det inte var något de kunde göra... Får väl hoppas att du får dina men märkligt att du lyckats slinka igenom regelverket i så fall...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Såhär blev det beställt tillslut:

1 låda Cantermerle -11 samt ett par flaskor av Lagrange -11, Poujeaux -11, Phélan-Segur -11 och slutligen sex styck Nebbiolo d'Alba Ochetti som jag för tillfället nästan är gladast för då den skall korkas upp fortare än man hinner säga flaska! :)

Att Pegauen kom undan får jag väl leva med och istället glädjas över att jag har -11:an som redan vilar tryggt i källaren...

Någon annan som slog till på något kul idag? -Förutom Pegau då *mummel*
 
Okej? -Ringde min lokala butik och bad dem ta hem men de förklarade att det inte är tillåtet med intern transferering på släppen för ens efter en vecka och att det inte var något de kunde göra... Får väl hoppas att du får dina men märkligt att du lyckats slinka igenom regelverket i så fall...
A känns skumt. Är ju dock säker på att ja beställt så förr. Känns som att man får välja vilket bolag, ligga med rätt folk så att säga. Tror ju liksom att regler bryts på bolaget som på vilket jobb som helst
 
Köpte en Dönnhof Riesling, Semillion från Hunter Valley, Farina Barolo och Nebbiolo d'Alba Ochetti. Rätt nöjd med köpen. Var i Sthlm och sprang in på Regeringsgatan.
 

Vino fino

Medlem
Är det bara jag som köpt Bourgogne? Slog till på några d'Angerville.

Med tanke på efterfrågan och de senaste årens magra skördar känns det som att man måste hugga lite Bourgogne när det släpps. Men jag kanske är paranoid...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
En vän tog denna bilden idag 14.58 vid SB på Odenplan...
-Lär väl knappast vara kön för T5-T7 lanseringen... Kan det istället vara så att Morberg släppt en ny rödvinsgojja som smakar klister?

Bolaget.jpg
 

Magikern

Medlem
Jag köper alltid Bourgogne! Hoppade på Frederic Esmonin, tog Estournelles St Jacques, bättre press än Lavaux.

Jag beställde också en flaska, undrar hur tillgängligt vinet är nu?

En Pommard Premier Cru 1997 från Jadot från beställningssortimentet blev det också. Hur mycket liv där nu kan vara i den. Blev lite förvånad när jag såg en såpass gammal Bourgogne som nyhet i beställningssortimentet.
 

Skrutt

Medlem
Hos Systembolaget är man säker på att ens beställning har gått igenom först när man har flaskorna i handen. Talar av egen bister erfarenhet. :(
Har hänt mig också. Får hoppas att tyvärrmailet kommer snabbt så man kan försöka igen när påfyllningen på nätsaldot anländer.
 

Vino fino

Medlem
+1 .

Har klagat skriftligen men de skyller som vanligt på importörerna. Ööööhhh… är det importörernas fel att ert lagersaldo inte uppdateras därför att er hemsida och ert lagersystem är ett fullständigt haveri totalt ur synk?
 
Toppen