Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T8 lansering 2 maj 2013

Håkan

Medlem
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Jean Grivot har helt klart försvunnit över min horisont. Trist för det är bra grejer, men 30% upp sen 08 är lite mycket. Börjar komma upp i Dugat Py nivån, men tycker nog att det inte riktigt håller den klassen. Pass för mig denna gång.
 

fabio

Medlem
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Trevligt att bolaget tagit in en av Produttoris riservor. Standardbarbarescon är helt klart det vin jag druckit mest av senaste året.
 
Trådskapare
A
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Ni har observerat att numera går det att beställa små partier via webben. Det innan själva lanseringen. Så är det något ni är intresserad av, räkna med att det tar slut innan den 2 maj

Torsdag 2 maj lanserar vi nya små partier. En nyhet är att alla små partier även kan beställas på webben från och med 25 april.
 

kayaker

Cyklist
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Anders Landström skrev:
Ni har observerat att numera går det att beställa små partier via webben. Det innan själva lanseringen. Så är det något ni är intresserad av, räkna med att det tar slut innan den 2 maj
Jag trodde att det var vanligt SB-båg för det gick inte att beställa på torsdagskvällen eller fredags morse iallafall...
 

kayaker

Cyklist
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

kayaker skrev:
Jag trodde att det var vanligt SB-båg för det gick inte att beställa på torsdagskvällen eller fredags morse iallafall...
Det verkar fortfarande vara båg för jag kan inte lägga något i varukorgen.
 

Magikern

Medlem
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

2002 Louis Jadot Beaune 1er Cru Clos och Radici Riserva 1999 är rödvinerna som ger mest valuta för pengarna i dagsläget, eller?

Bägge 2 bör stå på sin topp nu?
 

perpro

Medlem
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Louis Jadot:en lär det blir några flaskor av mig, som annars bara har Bourgogne från 2009 och framåt (young cellar syndrome...)

Jancis ger hela 18p för denna (för det måste väl vara samma? Är osäker på Domaine des Hertiers...?), även om det verkar vara lite i överkant (jfr 88-90 IWC, 88-90 Parker, så ser det prisvärt ut. Drickfönster 2007-2017 enligt den samma.

By Jancis Robinson, MW
2/21/2004, (link) 18 points
(Dom des Héritiers Louis Jadot, Clos des Couchereaux Beaune Red) Not especially dark. Very fragrant and well delineated. Lovely balance of fruit, dryness and tannin. This one dances on the palate. With this structure it could only be red burgundy. Long. Great value. (cask sample) (Drink between 2007-2017)
 
Trådskapare
A
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Torsdag 2 maj lanserar vi nya små partier. En nyhet är att alla små partier även kan beställas på webben från och med 25 april.

Kan inte heller beställa. Systembolaget kanske menar följande:

Från och med den 25 april så kommer det att vara möjligt att beställa alla små partier på webben. Den första lansering där detta tillämpas blir den 2 maj.
 

kayaker

Cyklist
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Anders Landström skrev:
Kan inte heller beställa. Systembolaget kanske menar följande:

Från och med den 25 april så kommer det att vara möjligt att beställa alla små partier på webben. Den första lansering där detta tillämpas blir den 2 maj.
Svenska är svårt. Tokigt av mig att tro att SB kunde svenska. ;)
 

sunqan

Vinös
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Anders Landström skrev:
Ni har observerat att numera går det att beställa små partier via webben. Det innan själva lanseringen. Så är det något ni är intresserad av, räkna med att det tar slut innan den 2 maj

De menar nog att man från den 25/4 kan beställa varor ur all små partier via webben. Men de måste fortfarande vara släppta!
Dumt skrivet bara.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

kayaker

Cyklist
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Beställde bl.a. Château Poujeaux 2010 och Clos Floridène Blanc 2010.
 

Erica L

Medlem
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Skräpsajt. Jag ville ha Grivot men fick "ett oväntat fel har inträffat" ett par gånger. Sedan var flaskorna slut. Fanns förvisso 12 på Regeringsgatan och 12 i Göteborg, men där var jag ju inte eftersom de skulle kunna beställas på nätet. De hade kunnat vara tydligare med att nätbeställningen endast gällde ett litet antal flaskor...
 

kayaker

Cyklist
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Erica L skrev:
Skräpsajt. Jag ville ha Grivot men fick "ett oväntat fel har inträffat" ett par gånger. Sedan var flaskorna slut. Fanns förvisso 12 på Regeringsgatan och 12 i Göteborg, men där var jag ju inte eftersom de skulle kunna beställas på nätet. De hade kunnat vara tydligare med att nätbeställningen endast gällde ett litet antal flaskor...
De dyker säkert upp igen om några dagar. SB tar nämligen bara in en del av kvoten de köpt till släppet för att låta importörerna ta en större del av lagerkostnaden...
 
SV: T6-T8 lansering 2 maj 2013

Jag tyckte 2006 Tenuta il Poggione Brunello di Montalcino för 299 kr / st var ett riktigt fynd, så det blev några flaskor av det bland annat.

/JD
 
Toppen