Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tankar om vinprovningar

Magnus @Reuterdahl har skrivit en bra artikel om vinprovningar. Intressanta reflektioner, bland annat om den framväxande trenden att hålla mer avancerade provningar.

Sortimentsprovningar är ju oftast svåra att få komma på, primärt pga att leverantörerna endast bjuder in dem som redan är i branschen, tidningar, restauranger, etablerade bloggare etc så det som erbjuds oss vanliga dödliga är mässor och provningar man betalar för.

Blev inspirerad att återstarta en fråga som kommit upp tidigare, vad säger forumet, vilken typ av provningar skulle ni vilja se? Forumet har ju en rätt stor läsekrets, kanske vi kan påverka och få till stånd fler provningar som passar just oss.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Tankar om vinprovningar

Anders Landström skrev:
Magnus @Reuterdahl har skrivit en bra artikel om vinprovningar. Intressanta reflektioner, bland annat om den framväxande trenden att hålla mer avancerade provningar.

Sortimentsprovningar är ju oftast svåra att få komma på, primärt pga att leverantörerna endast bjuder in dem som redan är i branschen, tidningar, restauranger, etablerade bloggare etc så det som erbjuds oss vanliga dödliga är mässor och provningar man betalar för.

Blev inspirerad att återstarta en fråga som kommit upp tidigare, vad säger forumet, vilken typ av provningar skulle ni vilja se? Forumet har ju en rätt stor läsekrets, kanske vi kan påverka och få till stånd fler provningar som passar just oss.
En riktig drömprovning vore; Henriot Enchateleurs, från 50,60,70,80, och 90 talet på magnum, gärna serverade i par av matchande årgångar och tillsammans med en riktigt välkomponerad och vällagad måltid ;D
 
Trådskapare
A
SV: Tankar om vinprovningar

magnum skrev:
En riktig drömprovning vore; Henriot Enchateleurs, från 50,60,70,80, och 90 talet på magnum, gärna serverade i par av matchande årgångar och tillsammans med en riktigt välkomponerad och vällagad måltid ;D

:)

Har dig uppsatt för min nästa provning , om ca 10 år, går jag all in 8)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Tankar om vinprovningar

Måste hålla med Magnum om att det faktist är något liknande man gärna vill göra!

För övrigt är just sådanna avsmakningsmenyer en stor passion för min del. Jag jobbar en del med Mattias Larsson, som likaså har ett stort intresse för champagne i kombo med mat. Vi har ju bla hållit i en del av Juhlins middagar...juste! Du fick ju också ett litet smakprov av det ganska nyligen ;)

Skulle ett intresse finnas på forumet så kan jag öppna mig för att arrangera en grym kväll tillsammans med er
 
Toppen