Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Teatergrillen har gästspel

Helen

Medlem
Jag läste på alltomstockholm.se att teatergrilllen skulle ha ett gästspel från Italien Tors och fredag
http://www.aos.se/StockholmsArtikel.asp ... 1707&kid=1
Jag bara måste få smaka på Italiens bästa risotto.

Glad i hågen i går gick vi dit utan att vi hade bokat något bord.
Vi hade tur men var tvungna att vara klara på 1 1/2 timme. Det är ju inga problem trodde vi.
Servitören och sommelieren var supertrevliga det blev mycket snack och provdrickning av italienska viner.
Vi beställde pasta vongole och en skaldjurslasagne till förrät och scampi / bläckfisk till varmrätt.

Någon gång under kvällen skulle den berömda risotton serveras, vi visste inte när men den såg jag fram emot, det var ju därför som vi gick dit igår.
Plötsligt har våra tid löpt ut till vår servitörs fasa (han visste inte att vi bara hade 1 1/2 på oss) in kommer notan som slutade på en 2200 för oss 2.
Vi konstatera att maten var god, servicen bra, vinet det röda en amarone helt ok, men vita italitenska viner är fan ingen höjdare, där måste jag nog hålla med min kära sambo som hävda att man ska koka grappa på dem. Prisvärt Nej!

kl var 20:00 och vi tar våra vinglas och karaff och sätter oss i "baren" vid entrén, här skulle vi få fortsätta vår middag och det dukades upp för risotton.
Vi sitter vid garderoben på pallar och spanar in folk, det börjar bli mycket folk nu i baren och jag får den jävla dörren från garderoben i ryggen flera gånger om.
Jag börjar att bli lite smått irreterad på det hela.

När klockan är 20:35 är vårt vin slut och vi har inte fått någon risotto ännu. så vi beställer in kaffe och sprit.
20:45 kommer vår servitör ut med 2 tallrikar risotto, då har det gått så lång tid att vi ej är intresserade längre av någon risotto, servitören får bära ut dem till köket igen utan att vi provsmakar den.

Den dära fjantemajjan (tjejen) till hovmästare som de har där, hade glömt att infomera vår servitör om att vi var under tidspassning sprang fram till oss när vi skulle gå
och frågade om allt var ok, och sa att vi hade ju vetat från början att vi hade tidspassning, que? tänkte jag. Jag var secunder ifrån att vilja sparka henne på smalbenet.

Vi lämnar teatergrillen kl 21 och beslutar oss för att trösta oss med lite skumpa i bollingerbaren, vi tog Bollinger standard den var mycket trevlig och god
Kan tillägga att restaurang Per Lei numera husera i Bollingerbaren.

På väg hem blev det ett litet stopp på Hotell Anglai, vi åkte upp till baren på 2a vånignen och tog ett glas Tattanger, den var mindre god.

Tydligen hade vi konsumerat en hel del vin under kvällen för när jag kom hem fick jag köra gustafsbergsbussen 4 ggr, jag hävdar dock att det var musslornas fel på teatergrillen
medans sambon påstår att jag bara blev för beruskad, ja inte fan vet jag vad det berodde på.
Det jag dock vet är att idag är jag inte pigg.
 
Toppen