Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Igår var jag hemma hos Krug88 och blev, som vanligt ska tilläggas, förnedrad i gammon. För att smälta detta nesliga faktum så var jag ju naturligtvis tvungen att leta fel med hans hem och karaktär så att jag skulle känna mig överlägsen på andra sätt. Det finns naturligtvis en uppsjö av saker att klanka ner på i hans karaktär och definitivt i hans hem, men det som skakade mig ända in i själen var toalettlektyren.

Där vanliga människor har någon skraltig serietidning, kanske en Moore eller Slitz så har Krug88 Richard Juhlins "4000 Champagnes". Är inte det ett av de slutgiltiga tecknen på en riktig vinnörd så säg?
 

anders

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Beror på användningsområde. Boken kanske är tänkt att vara en reserv ifall det vanliga skithuspappret tar slut... ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

anders skrev:
Beror på användningsområde. Boken kanske är tänkt att vara en reserv ifall det vanliga skithuspappret tar slut... ;D

Skrämmande nog VAR pappret slut.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

anders skrev:
Så fick du offra några sidor eller gjorde du som indierna? :D

Jag plockade sidorna med Krug och Bolle VVF bara för att jävlas.

Men det är ju alltid messy att torka sig med blankt papper...
 

anders

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Krug skrev:
Jag plockade sidorna med Krug och Bolle VVF bara för att jävlas.

Ta topplistan nästa gång...

Krug skrev:
Men det är ju alltid messy att torka sig med blankt papper...

Inte i jämförelse med näven...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

anders skrev:
Ta topplistan nästa gång...

Den kan han utantill. Krug och VVF läser han som nattlektyr.

Vi snackar om en kille som läser Parkers Bordeauxbok och hyllar den som den vackraste prosa som skrivits.
 

anders

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Krug skrev:
Vi snackar om en kille som läser Parkers Bordeauxbok och hyllar den som den vackraste prosa som skrivits.

En man utan egen vilja då alltså. "Ja, Sensei Parker , jag kommer att tycka om Chateau Cloaque 2005, ofiltrerad fruktbomb med mängder av alkohol. Hopplös till mat så jag tar den till lutfisk." ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Jag är likadan som du Krug. På hemlighuset där man sitter med brallorna nerdragna läser de flesta jag känner serietidningar, herrtidningar eller kvällsblaskan(varför läser inte kvinnor på dass, förresten, de tar med sig en polare medan vi tar med oss en tidning/bok?).

Jag brukar läsa Decanter eller en vinbok där. Wine Spectators format gör att jag inte gärna har den i näven just där.

En fantastiskt bra "dassbok" är Hugh Johnson's Pocket Wine Guide.
 

v_skogh

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

4000 Champagnes ligger även intill min holk.
Perfekt skithuslektyr :D
 

EuphoniC

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Själv har jag Så bygger du din vinkällare av Johan Magnusson som "skithuslektyr" :-*
 

EuphoniC

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Lade just en beställning på 4k Champs, vanvettigt lång väntetid på den boken :(
 

CH

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Platsar man som vinnörd om man slänger ut sin befintliga kyl/frys och ersätter det med en vinkyl istället?
De få gångerna jag äter hemma får jag vacker släpa mig ner till tvättstugan där kyl/frysen numera står. Det gäller ju att prioritera som man säger. ;D

Jag använder ju faktiskt vinkylen mera än min vanliga så varför inte byta plats på dem 2? klart snyggare blev det i alla fall.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

CH skrev:
Platsar man som vinnörd om man slänger ut sin befintliga kyl/frys och ersätter det med en vinkyl istället?
De få gångerna jag äter hemma får jag vacker släpa mig ner till tvättstugan där kyl/frysen numera står. Det gäller ju att prioritera som man säger. ;D

Jag använder ju faktiskt vinkylen mera än min vanliga så varför inte byta plats på dem 2? klart snyggare blev det i alla fall.

Hemma har jag tack och lov plats för såväl en rejäl frys + kyl som dito vinkyl.

DÄREMOT har jag tagit ungarnas läskkyl i sommarstugan och placerat den utomhus under tak till förmån för min lilla Daewoo-vinkyl jag har därute.
 
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Igår var det fan illa. Jag drack sherry till några avsnitt av serien Deadwood. Riktigt nördigt. Tur att ingen såg mig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Seamus Costello skrev:
Igår var det fan illa. Jag drack sherry till några avsnitt av serien Deadwood. Riktigt nördigt. Tur att ingen såg mig.

Det är bara att du tar rygg på Krug88, mannen som brukar lapa is sig vintage port när han kommer hem efter en kväll på lokal!

Det är också nördigt!
 
SV: Tecken på att man är en riktig vinnörd.

Förvisso... men lite manligare. Att pimpla sherry som en liten tant när Calamity Jane och Wild Bill Hickok halsar ful-bourbon...
 
Toppen