Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

The Fat Duck

Lambo

Medlem
Har bord där i nov, nån som vart där på senaste tiden? Vore intressant att veta om dom håller klassen.

Har även bord på G.Ramsay 3*, var där för 5 år sedan och då var det överjävligt bra, hört att rest inte levererat senaste året. Nån som vart där nyligen och kan lämna en rapport?
 
SV: The Fat Duck

Har tyvärr inte varit på någon. De som frekventerat dessa ställen i England är väl Jos, Supra, Elvis och NonPlusUltra. Har för mig att någon av dessa var nyligen på Gordon R. krog
 

Elvis

Medlem
SV: The Fat Duck

Jag har en Michelinkrogsfrälst vän som bor i London. Jag frågade honom och han säger att Gordon Ramsay tyvärr har tappat de senaste åren. Enligt honom är Londons andra trestjärniga restaurang, Alain Ducasse, klart bättre. Andra riktigt bra restauranger är The Ledbury och L'Atelier de Joël Robuchon. De senare två har jag besökt ett par gånger och kan varmt rekommendera, båda två.
 

Guayabera

Medlem
SV: The Fat Duck

Har varit på The Fat Duck 2 ggr. Första, gången 2002 när dom hade två stjärnor, sedan igen 2004 (tror jag) när dom hade fått 3 stjärnor. Måste säga att jag faktiskt upplevde det som bättre när dom hade två stjärnor (framförallt service, som utfördes med större självförtroende än två år senare då den var av mer nervöst snitt), men detta kan bero på att det då kändes mer cutting edge än två år senare. Andra gången visste man till större del vad man kunde förvänta sig vilket tog bort en del av "magin". Skulle gärna prova igen för att stämma av, så återkom gärna med intryck.
 

Jos

Medlem
SV: The Fat Duck

Har inte varit på Gordons men var nyligen på hans enstjärniga Petrus som var helt ok men inget fantastiskt. Tacky inredning. Vi skulle gått på Ledbury egentligen som min kompis precis varit på och som är kanonbra, - och (förhållandevis) billigt, men vi var lite för sent ute med att boka.
 
Toppen