Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Thörnströms Kök

Oskar Bladh

Medlem
Hejsan,

Undrar om det är någon som har erfarenheter att dela med sig av Thörnströms Kök i Göteborg?

Vi ska nämligen besöka de i slutet av augusti så vore kul och se vad ni andra tycker.
 

Appel

Medlem
Tjenare,
Nu var det ett tag sen vi var där (jag skulle uppskatta att vi var där för cirka ett år sen) men då tog vi varsin stora avsmakningsmeny där jag tog ett vinpaket och min fru (som var gravid) ett alkoholfritt dryckespaket.
Vi var dock nöjda med både mat och service. Spännande matkombinationer. Jag har inget större minne av vinerna vilket kanske inte är något gott tecken.
Överlag ett trevligt besök och de förtjänar sin stjärna. Vi är dock av uppfattningen att Gbgs mest prisvärda restaurang är Bhoga.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag har varit där ett par gånger och varit väldigt nöjd båda tillfällena. Modern och färgglad mat. Inte tungt och klassiskt som exempelvis 28+, vilket dock är min absoluta favoritrestaurang i Göteborg. Vinerna brukar dessutom vara av lite ovanligare slag, dvs lite mindre producenter och udda appellationer. Bemötandet är lättsamt utan att kännas högtidligt, men ändå med tydlig fine dining-känsla.

Mycket nöje, du lär inte bli besviken. :)
 
Toppen