Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Thomas Keller på F12!

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Är det någon har varit/ska dit? Känner ni för att göra en recension?

Själv hade jag med glädje betalat 6000 spänn för ett besök om jag hade haft det över just nu, det är fan så mycket billigare än att åka och äta på French Laundry!

Jag har några polare som varit på FL och ätit och det ska vara en av de största restaurangupplevelserna någonsin.

Jag vill dit!
 

Mysonoxen

Medlem
Tjenare!

Nu är även jag reggad.

Ska tyvärr inte dit själv men har ett par vänner som ska dit, så jag få¨r väl återkomma med deras rapporteringar.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
jag var in och läste på DN idag, och där hade de lagt ut bilder på menyn och vinlistan: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2800&a=686728

Förstå så jävla häftigt!

Det är sådant man vill se, drömrestaurangerna att äta på just nu i fallande ordning:

1. El Bulli
2. French Laundry
3. The Fat Duck.

Det skulle göra en komplett restaurangupplevelse för år 2007.
 

R.P

Medlem
Om jag lånar tråden lite när du listade restauranger så undrar jag om nån vet hur svårt det är att boka Fat Duck, har en vän som varit där men han jobbade inom engelska restaurangbranschen och det var flera år sen nu. Lika stort tryck som El Bulli eller?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Nej, lika jävligt tryck som på El Bulli är det inte. De har ju helt sjuka regler, bland annat måste man skicka in en skriftlig ansökan där man förklara varför just man är värdig att äta där. Heston är väl lite mer normal! Men med det sagt så får man nog räkna med tre månaders väntetid på att få ett bord. Några vänner skulle boka inför en resa nyligen och då var det fullt ett par månader i förväg, och nu är det ju säsong.

Skulle själv ha åkt över och till England om ett par veckor, hade dock ingen boking på Ankan. Sen måste man ju äta på St. Johns också, som kör inälvsmat och såna prylar, de ska vara helt överjävliga på märgben bland annat.

Coolt med restauranger!
 

svante

Medlem
Hej på er,

Måste säga att det var det bästa gästspelet i Sverige på många år, kanske bäst hittils ?!
Läste på en blogg om gästspelet.
zwampen.blogspot.com

Bon appetit
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Det är klart som fan att Zvampen var där. Han käkar ju på French Laundry typ 2 gånger om året den typen!
 

Mysonoxen

Medlem
Krug skrev:
Det är klart som fan att Zvampen var där. Han käkar ju på French Laundry typ 2 gånger om året den typen!

Hittade inte sidan av nån anledning. Är det samma Zvampen som höll till på KB ni talar om?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Hmmm, Ja Zvampen kan ha varit på KB. Jag vet att han var köksis på Berns. Men å andra sidan kan det inte finnas så många kända Zvampar i stan!
 

zwampen

Medlem
Hallå där.
Ja det är klart att man var på gästspelet när "kungen" lagar mat.
Maten var mycket bra om inte nära hemmaplan, däremot så blev man blåst på vinpaketet så det stod härliga till.
När man bokade så sålde man 15 rätters + 15st viner och väl på plats fick vi 7 st viner ?? Tjena o välkommen till blåsningen.
Nåja.
Nästa vecka är det dags att äntra "Tvätteriet" igen,återkommer med rapport.

Med vinliga hälsningar
Zwampen
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Ja, det var ingen otrevlig lista på sköna restauranger du skulle på! Vi ser fram mot en recension då du kommer hem igen!

Just det där med vinpaketet tycker jag verkar jävligt mystiskt, vad har de att vinna på att minska ner så pass kraftigt? Det måste handla om stallorder, för Sören på F12 är för mycket av en vinnörd för att göra någonting sådant.
 

Mysonoxen

Medlem
Krug skrev:
Ja, det var ingen otrevlig lista på sköna restauranger du skulle på! Vi ser fram mot en recension då du kommer hem igen!

Just det där med vinpaketet tycker jag verkar jävligt mystiskt, vad har de att vinna på att minska ner så pass kraftigt? Det måste handla om stallorder, för Sören på F12 är för mycket av en vinnörd för att göra någonting sådant.

Ja, förbaskat märkligt är det. Hoppas vi får svar på varför det blev så...
 
Toppen