Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tidsbegränsade restaurangbesök

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
I afton hade vi 飲み放題 och 食べ放題。Det betyder på japanska: ät och drick så mycket du önskar under två timmar för 3500円 per person. Dvs ca 230kr per person. Och maten var sashimi, grillad fisk, salladsuppläggning, tempura, yakitori, soba mm. För en norrlänning räcker två timmar mer än väl till att åstadkomma både onykterhet och tarmskinnsspännande mättnadskänslor. Faktiskt så att den första timmen räcker mer än väl till för detta uppdrag. Den andra timman blir mer som en form av defilering. Om jag tvingades hålla på en hel kväll skulle väl den nödvändiga motvikten kunna kallas "toxen". Tidsbegränsning arbetar med oss i detta sammanhang.

Detta är dock mest ett resultat av den dryckeskultur som SB understödjer, omhuldar och kallar folkhälsoperspektiv.

Vore intressant att se vad som skulle inträffa på både kort och lång sikt i Umeå om 2-timmars infördes på detta vis, till detta pris... Kanske ingen skulle få fira jul i Umeå någonsin mer efter det???:nagelbitare:
...eller så skulle Umeborna bli lyckliga, lagom återhållsamma och alltid fira jul :kyss:
(Förutom den procentsats människor som i alla kulturer förfaller åt alkoholism.
Samma genetiska lika överallt.)
 
Last edited:

sunqan

Vinös
I afton hade vi 飲み放題 och 食べ放題。Det betyder på japanska: ät och drick så mycket du önskar under två timmar för hungrig. ..er person. Dvs ca 230kr per person. Och maten var sashimi, grillad fisk, salladsuppläggning, tempura, yakitori, soba mm. För en norrlänning räcker två timmar mer än väl till att åstadkomma både onykterhet och tarmskinnsspännande mättnadskänslor. Faktiskt så att den första timmen räcker mer än väl till för detta uppdrag. Den andra timman blir mer som en form av defilering. Om jag tvingades hålla på en hel kväll skulle väl den nödvändiga motvikten kunna kallas "toxen". Tidsbegränsning arbetar med oss i detta sammanhang.

Detta är dock mest ett resultat av den dryckeskultur som SB understödjer, omhuldar och kallar folkhälsoperspektiv.

Vore intressant att se vad som skulle inträffa på både kort och lång sikt i Umeå om 2-timmars infördes på detta vis, till detta pris... Kanske ingen skulle få fira jul i Umeå någonsin mer efter det???:nagelbitare:
...eller så skulle Umeborna bli lyckliga, lagom återhållsamma och alltid fira jul :kyss:
(Förutom den procentsats människor som i alla kulturer förfaller åt alkoholism.
Samma genetiska lika överallt.)
Det påminner mig om min ungdom då man lunde käka onion rings, buffalo wings, en rejäl side salad, en rejäl 454g biff med pommes samt efterrätt och ändå vara hungrig...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det påminner mig om min ungdom då man lunde käka onion rings, buffalo wings, en rejäl side salad, en rejäl 454g biff med pommes samt efterrätt och ändå vara hungrig...
I min egen ungdom, så hade det alldeles säkert varit en utmaning att gå hem från kvällens japanska middag PROPPMÄTT utan att ha nallat från andras tallrikar och/eller överätit från serveringsfaten. Men, med mina dagens personliga problem av övervikt, för lite fysisk aktivitet, för många kaloristinna frestelser och för få kaloribrännande frestelser, så gäller det att hitta vägar som leder framåt!

image.jpg

Han är ett fullkomligt FACE PLANT som sannolikt behöver en domstol som täppter till truten på honom. Ett monster.

image.jpg

Jag vet inte riktigt vem det kan vara? En palestinsk politiker? Men ett bra avskräckande exempel, både dietmässigt och vad gäller val av frisör. Vem sa: London?
 
Toppen