Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 1 april 2022

Todd

Medlem
Lite sugen på bra Bordeaux. Château Canon har ju fått lysande betyg men den är lite dyr i Sverige väl? Någon som har koll på om den går att få tag i billigare?
Jag hittade den på NG VINs. Med avgifter o o frakt ca 1500kr. Då handlade jag även lite annat så jag kunde fylla en låda, men tror inte att det var ett krav. De hade en hel del intressant Bordeaux 2019 till vad jag tror är ok priser. Är dock nyligen och har ännu inte fått leveransen.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det har blivit väldigt tystlåtet här på forumet gällande släppen. Ingen som la något trevligt i korgen?
Själv vart det ingenting denna fredag. Men trevligt SMS om att Felton finns att hämta dök in i korgen. :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Det har blivit väldigt tystlåtet här på forumet gällande släppen. Ingen som la något trevligt i korgen?
Själv vart det ingenting denna fredag. Men trevligt SMS om att Felton finns att hämta dök in i korgen. :)
Absolut inget att springa benen av sig i detta släpp! Haffar en flaska Leon Barral om den finns kvar i nästa vecka när jag plockar upp några extra flaskor La Malinche som plockas till Sthlm från Gbg!
 

Vingubben

Medlem
Tryffelsvinnet bytte ägare för typ 2 år sen o efter det känns det som priserna dragit iväg.
Sen har ju leveranskostnaderns för importörer blivit ordentligt mycket dyrare och en svag krona gör sitt till.
Men håller absolut med om att tryffelsvinet har ganska höga priser på sina viner jämfört med vad man kan hitta samma vin för internationellt.
B7FD852B-03C2-4E52-8FBE-F3E5178690E1.jpeg

Har inte upplevt dom dyra tidigare men köpte ett gäng flaskor från deras egen primörhemtagning, bla flaskorna ovan. Hade jag istället köpt på släppet idag och nästa vecka så hade jag sparat 2500 kr. Surt sa räven. Tryffelsvinet fick helt plötsligt en helt ny innebörd för mig.
 
Visa bifogad bild 26156
Har inte upplevt dom dyra tidigare men köpte ett gäng flaskor från deras egen primörhemtagning, bla flaskorna ovan. Hade jag istället köpt på släppet idag och nästa vecka så hade jag sparat 2500 kr. Surt sa räven. Tryffelsvinet fick helt plötsligt en helt ny innebörd för mig.
Näst intill helt slutst köpa deras viner,tyvärr då jag personligen tycker de har mycket bra i portföljen men inte intresserad av att betala överpriser
 

Vingubben

Medlem
Näst intill helt slutst köpa deras viner,tyvärr då jag personligen tycker de har mycket bra i portföljen men inte intresserad av att betala överpriser
När man får ett mail där dom skriver "Vi samarbetar sedan många år tillbaka med flera av de anrikaste négocianterna i Bordeaux och har därför möjlighet att alltid hitta de bästa priserna, även på en primeur-viner." varefter man beställer en låda Leoville Barton för 1299 kr flaskan och sedan upptäcker att den går att köpa på bolaget för 1040 kr deppar man lätt ihop. Trodde att deras möjlighet att alltid hitta de bästa priserna skulle vara något positivt för mig som kund, och inte relatera till deras marginaler.:mad:
 
Toppen