Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 11 februari 2022

ZQT

Medlem
Oh yes! Jag gav 2017 95+p (not), Oscaro gav 2018 94++ (not). 2017 dracks på en BYOB där mer eller mindre samtliga tyckte att den var helt fantastisk.

Det är dyrt men värt. 2019 kommer bli mitt första vinköp i år. :)
Ställer mig in i kören hos @Oscaro ett riktigt toppen-vin, kom inte riktigt upp i 94 men oavsett riktigt bra (årgång 2018)
 

buteljen

Medlem
Nu har du fått mig att tvivla på köp ju. Klassisk riesling betalar jag ogärna 1000+ kr för...
Jag tror de kanske har skruvat på eken? Munskänkarnas not på 2019 stämmer ej heller riktigt med den 2017 som vi provade på BYOB och som jag druckit fler flaskor av:
"Återhållen doft med persika, torkad aprikos, lite fat, mogen citrus och mineral i djupa toner. Medelfyllig, torr, fint fruktig och lite utvecklad smak med pigg attack, komplexa toner och fint balanserad syra i mittpartiet, ordentlig längd och god, fruktig avslutning."
"Återhållen doft" var ju inte direkt utmärkande för 2017, ej heller beskrivningen "lite fat":D.
Jag köpte en låda 2019 före jul från Dmark, så jag slipper slåss om flaskorna :).
 

matage

Medlem
Plockade tre Ozyetra och två Khayyam (FOMO och i linje med min inköpsstrategi för 2022...inbillar jag mig). Vit februari behöver ju inte behöva köpstopp även om det senare förmodligen skulle vara nyttigare för mig..

Noll kö vid Bromma Blocks idag - det var länge sen...
 
Toppen