Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 14 april 2023

The Wall

Medlem
15 tycker jag.
3 + 4*3.
Att ”repetera” 4 processen gånger måste ju innebära processen görs 4 gånger till.
Helt rätt. Jag får skylla de tre felräknade bonusflaskorna på friskluftsförgiftning igår; sisådär 20 åk i Romme innan lunch satte sina spår. Vi ville egentligen åka längre norrut, men att åka från Stockholm över dagen till Åre kändes inte aktuellt.
 

katho27

Medlem
I släppet verkar också finnas en Gruner Veltliner från Proidl. Jag drack årgång 2019 med god behållning för ett år sen, tyckte den var klart prisvärd. Då förrvisso för 229:- jämfört med nu 299:- (och ingen erfarenhet av Gruner årgång 2021).
Artilkelnr 94096 - håll tillgodo med (ytterligare ett!) tips om Gruner.
 

Ozric

Medlem
Det blev en flaska Château Bouscassé Vieilles Vignes 2019 idag. Den har bara gått upp 10kr jämfört med förra årgången vilket man med tanke på många andra höjningar får vara tacksam för.

Även fem flaskor Bötet Barley Wine Armagnac till ölkällaren.
 

LeChat

Medlem
Jag tyckte också att sidan krånglade, tog en evighet (i detta sammanhang ca 1 minut) att få till en beställning. Det blev en låda 2020 Phelan Segur.
 
Last edited:

Bastardo

Medlem
I släppet verkar också finnas en Gruner Veltliner från Proidl. Jag drack årgång 2019 med god behållning för ett år sen, tyckte den var klart prisvärd. Då förrvisso för 229:- jämfört med nu 299:- (och ingen erfarenhet av Gruner årgång 2021).
Artilkelnr 94096 - håll tillgodo med (ytterligare ett!) tips om Gruner.
Jag fick sex flarror för 474 sekiner. Det vinet fick bra omdömen på flera håll, jag tror inte att den här är tre gånger godare. ;) Poängskalan skulle inte räcka till i så fall …
 

MarkusJ

Medlem
Jag knep ett gäng Fieuzal - min favorit i tidigare nämnd provning där även Mouton Rotschild var med, så kändes givet. Fick också precis hem paket från CdM där en 1997 Fieuzal halkade med som blir kul att dricka i lite mer närtid :)
 
Toppen