Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 15 september 2020

Adamanko

Medlem
Stor succé på hansa imorse när de släppte på efter att alla fått en flaska av de man ville ha och en man tar två snabba kliv in och lyfter ut lådorna med resterande flaskor musar. De knorras och en dam i personalen får medla mellan mannen som tagit alla resterande flaskor och de gäng som velat ha mer än en flaska.
Haha, han såg jag när han betalade. Han såg lite skyldig ut faktiskt. :)
 

Pnilsson76

Medlem
Hade en förhoppning att Musar skulle finnas kvar till lunch på Hansa ( eller rättare sagt önsketänkande kanske ..:rolleyes::() .
Får bli Lobenbergs istället .. Blev iaf Pianrosso på BS :)
 
Visa bifogad bild 20856
Första gången jag är live på ett TS släpp. Kom 09.55 och ca 30 pers före mig i kön. De släppte in lite folk i taget och innan sonderade de kön för att se vilka viner som var mest intressanta för att eventuellt kunna maximera antalet per kund. Mycket professionellt gjort! Fick vad jag ville ha: Penfolds St Henri och Bin 407 samt Prums Spätlese och Auslese. Bra dag :)
bra bolag som gör att så många som möjligt kan få med sig en flaska hem
 
Stor succé på hansa imorse när de släppte på efter att alla fått en flaska av de man ville ha och en man tar två snabba kliv in och lyfter ut lådorna med resterande flaskor musar. De knorras och en dam i personalen får medla mellan mannen som tagit alla resterande flaskor och de gäng som velat ha mer än en flaska.
riktigt dåligt hanterat
 
Var själv i Sickla där det inte fanns någon kvotering initialt. Först i kön så inget problem för mig. Jag påtalade detta för personalen och då kom det upp lappar på i alla fall Henri och Musar, kanske även på Frogs leap
 

Mexikanaren

Medlem
Hejsan! Första kommentaren på forumet men men, man måste ju börja någonstans!

Frågan jag har är om Systemets information om S:t Henris och Bin 389 är felaktig då de listas med "naturkork", men i all annan information jag hittar om Penfolds release så listas de med skruvkapsyl?

Är det fel-skrivet på Systemets hemsida eller vad gäller egentligen?
 

Vingubben

Medlem
Hejsan! Första kommentaren på forumet men men, man måste ju börja någonstans!

Frågan jag har är om Systemets information om S:t Henris och Bin 389 är felaktig då de listas med "naturkork", men i all annan information jag hittar om Penfolds release så listas de med skruvkapsyl?

Är det fel-skrivet på Systemets hemsida eller vad gäller egentligen?
S:t Henri har skruvkork även i år, så det borde också vara fallet med Bin 389. Många aussieviner, även i det högre segmentet, har skruvkork men inte hos Penfolds.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Hejsan! Första kommentaren på forumet men men, man måste ju börja någonstans!

Frågan jag har är om Systemets information om S:t Henris och Bin 389 är felaktig då de listas med "naturkork", men i all annan information jag hittar om Penfolds release så listas de med skruvkapsyl?

Är det fel-skrivet på Systemets hemsida eller vad gäller egentligen?

S:t Henri har skruvkork även i år, så det borde också vara fallet med Bin 389. Många aussieviner, även i det högre segmentet, har skruvkork men inte hos Penfolds.
Mina St Henri har då inte skruvkork och har aldrig haft! Inte Bin 407 heller så då är det ganska säkert att Bin 389 också har naturkork! "Down under" verkar de dock lanseras med skruvkork?
 

Janne T

Medlem
Kom strax efter öppning till Haninge. De x av varje Musar och St Henri de ställt i hyllan var borta och ett gäng hyenor stod och väntade på att personalen rullade ut resten. Huggsexa utan dess like och ingen kvotering i sikte. Kom ihåg att någon här tipsat om att köpa Musar på nätet och jag hittade snabbt ett gäng i Tyskland. För 4 flaskor inkl skatt och transport betalar jag 418 kr/st!
För några veckor sedan missade jag att trycka på bekräfta-knappen när jag bokat Colleoni Brunello. Snabbt in på nätet och beställde direkt från Italien. Lite dyrare per flaska men jag kunde beställa så många jag ville.
Vem f-n behöver bolaget längre när man kan beställa från Fanwine och Europa för 12 euro i frakt?
Corona + Systembolaget = falskt
 

Thirsty

Smygnykterist
Vem f-n behöver bolaget längre när man kan beställa från Fanwine och Europa för 12 euro i frakt?
:D:D
Lägg in den kommentaren i en viss annan tråd (där folk synes lite besatta av att köpa svensksåld dryck), var beredd på att springa gatlopp.. ;)
78594400-8828-4D5F-8ACA-385C247282BE.jpeg
 
Toppen