Antingen har du räknat fel, eller att kursen på DKK har förändrats, för jag räknade flera gånger mycket noggrant. Priset per butelj var strax under 400 spänn. Och som sagt jag funderade ett bra tag innan jag slog till, men till sist kom jag underfund med att jag var tvungen att slå till, för sådana viner brukar man inte kunna köpa lika enkelt någonstans, med den mixen det handlade om och vinerna var redan slut på många håll.
P.S. Jag litar mer på professionella bedömare, som till exempel
Jancis Robinson, Wine Spectator och
Wine Enthusiast än några privata aktörer.
Decanter litar jag inte fullt ut, då de har väldigt konstiga recensioner ibland.
Vinous brukar också vara ganska bra, men i det här fallet verkar det vara en aning för höga betyg enligt mig, men jag tror på fullaste allvar att de bästa buteljerna här når lätt minst 95 poäng, om inte mer.
Redan det billigaste vinet har fått mycket bra betyg hos JR, så det var verkligen ett klokt köp enligt mig. Synd med punkskatt, då det minskar intresset betydligt för många här …

Lycka till att hitta den här boxen billigare hos någon annan säljare, fast jag tror att det kan vara svårt och som sagt, är vinerna redan slut på många håll och det är inte så konstigt, när det är inga stora mängder som görs.
Det är kul att ha hemma även sådana viner, som de flesta kan aldrig kan skaffa … inte på grund av priset, utan därför att tilldelningen är ganska liten. I USA kunde de sälja betydligt fler flaskor, men de är slutsålda på de flesta håll redan länge sen.