Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 20 oktober 2023

Hur skulle du vilja ha det?
För det första så skulle jag uppskatta transparens kring hur många flaskor som kommer av varje vin, varför är det information man måste jaga fram från importör eller tredjepartssidor?

Likaså göra det tydligare ifall/när webbsaldot kommer att fyllas på, ibland så skrivs det ut ett datum för när vinet kommer vara beställningsbart igen och ibland inte. Ibland släpps allt på samma gång, ibland inte. Jag ogillar att bara beställa 2-3 flaskor åt gången och det här skulle göra det enklare att planera mina köp utan FOMO-nojande huruvida de flaskorna jag är intresserade av kommer att finnas kvar 1-2 veckor framåt eller inte
 

jrick

Medlem
Ser ju nästan ut som det varit rusning efter Bricco delle Viole en efter en av butikerna som haft det har försvunnit och nu finns det bara kvar i Södertälje & Umeå. Men som ni säger det ska komma in 900 flaskor så en påfyllning bör förväntas - tycker samtidigt det är lite motsägelsefullt mot vad TSE faktiskt är?
Södertälje hade dessutom inte tidigare utan har uppdaterat under dagen, samma sak med Lidingö och Emporia har fått ökat saldo jämfört med för två timmar sen.
 

Siv

Medlem
Jag trodde både Guigals Brune et blonde och Condrieu skulle ta slut direkt, då jag inte hade möjlighet att passa på kl 10, men de fanns kvar senare under dagen.
 

Mexikanaren

Medlem
Testade precis Santa Duc och den vart rejäl mycket mer "vattnig" mot vad den brukar vara, inget bra alls i mitt tycke. Ingen kropp att nämna alls utan det är som att någon slått på en deciliter i vatten i något som annars skulle kunna varit ett acceptabelt rödtjut.
Är det någon annan som har samma erfarenhet? För jag brukar gilla detta vin ganska rejält men den här flaskan var inge gott :confused: På gränsen att hamna i vasken för att vara ärlig..
 

Bastardo

Medlem
Testade precis Santa Duc och den vart rejäl mycket mer "vattnig" mot vad den brukar vara, inget bra alls i mitt tycke. Ingen kropp att nämna alls utan det är som att någon slått på en deciliter i vatten i något som annars skulle kunna varit ett acceptabelt rödtjut.
Är det någon annan som har samma erfarenhet? För jag brukar gilla detta vin ganska rejält men den här flaskan var inge gott :confused: På gränsen att hamna i vasken för att vara ärlig..
Tack för noteringen, jag var nästan på väg att köpa en flaska, men nu står jag över. Strävhet på den står bara på klockan sju, det är ganska lågt värde för den för vintypen, så det är inte alls konstigt att du upplever vinet som ”vattning”. Om jag inte missminner mig, så brukade det här vinet ha värdet åtta på den punkten. :)
BKwine skriver så här. Ganska högt betyg ändå, men jag gillar inte rödviner med så lite strävhet heller.
Ung, lakrits, saftig, uns hallonrem, fyllig, aning pumpernickel, fruktig.
15,0p, (+), 2-4 år
 

matage

Medlem
Testade precis Santa Duc och den vart rejäl mycket mer "vattnig" mot vad den brukar vara, inget bra alls i mitt tycke. Ingen kropp att nämna alls utan det är som att någon slått på en deciliter i vatten i något som annars skulle kunna varit ett acceptabelt rödtjut.
Är det någon annan som har samma erfarenhet? För jag brukar gilla detta vin ganska rejält men den här flaskan var inge gott :confused: På gränsen att hamna i vasken för att vara ärlig..
Öppnade en flaska själv i fredags och gjorde samma observation.
Vattningt och trist utan karaktär eller kropp så den ställdes åt sidan efter ett glas. Nu när jag tänkte börja labba med lite söndagmiddag testade jag en litet glas efter att flaskan fått stå i rumstemp sen i fredags.
Helt utan förbättring utan samma menlösa, bleka vin.
Den kvarvarande halvlitern går i såsen/frysen och jag är glad att jag bara köpte en som test. Nu - mot vinkylarna för att hitta nåt mer substantiellt!!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Öppnade en flaska själv i fredags och gjorde samma observation.
Vattningt och trist utan karaktär eller kropp så den ställdes åt sidan efter ett glas. Nu när jag tänkte börja labba med lite söndagmiddag testade jag en litet glas efter att flaskan fått stå i rumstemp sen i fredags.
Helt utan förbättring utan samma menlösa, bleka vin.
Den kvarvarande halvlitern går i såsen/frysen och jag är glad att jag bara köpte en som test. Nu - mot vinkylarna för att hitta nåt mer substantiellt!!
Åter en 2021, jag tycker det finns ett mönster här.
 
Toppen