Senaste nytt

Deprecated: Use of "parent" in callables is deprecated in /www/webvol44/le/6vbqwak4dlpmvqx/finewines.se/public_html/src/vendor/league/flysystem-eventable-filesystem/src/EventableFilesystem.php on line 431

Deprecated: Use of "parent" in callables is deprecated in /www/webvol44/le/6vbqwak4dlpmvqx/finewines.se/public_html/src/vendor/league/flysystem-eventable-filesystem/src/EventableFilesystem.php on line 431
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 20251010

katho27

Medlem
Three Willi!

Three Willi!.png

;)

Vic

Medlem
På släppet idag gick det undan för Willi Schaefer och jag har ännu inte begripit mig på hur man gång på gång lyckas sätta flaskor i varukorgen vid TS-släpp för att de sekunden efter, i nästa steg i köpflödet, är ”slut online”. Nån mer som brukar uppleva det eller har tips på hur jag ska göra för att lyckas?

Tur att man hade möjlighet att ta sig till Sickla relativt snabbt ändå och suga hem på sju flaskor av de återstående 17 vid 10.30-tiden. En att prova i närtid och resterande ska läggas långt bak och svårtillgängligt i lagringsutrymmet, att avnjutas framåt i tiden. Har aldrig druckit något från Willi Schaefer men funnits ett längre tag på radarn så det här ser jag verkligen fram emot. Utifrån alla beskrivningar, inte minst från importören här också, är det helt i min smak.

Lyckades tack och lov stå emot begäret för Occidental, som jag också är nyfiken på att utforska.

Last edited:
På släppet i morse gick det undan för Willi Schaefer och jag har ännu inte begripit mig på hur man gång på gång lyckas sätta flaskor i varukorgen vid TS-släpp för att de sekunden efter, i nästa steg i köpflödet, är ”slut online”. Nån mer som brukar uppleva det eller har tips på hur jag ska göra för att lyckas?
Välj leveranssätt längst upp till höger så kan du lägga flaskorna i korgen innan 10, uppdatera sidan prick och klicka vidare så snabbt du kan; sparar några sekunder

Mexikanaren

Medlem
Välj leveranssätt längst upp till höger så kan du lägga flaskorna i korgen innan 10, uppdatera sidan prick och klicka vidare så snabbt du kan; sparar några sekunder
Fördelen med detta är då även att leveransställe blir valt i samma veva.
Så genom att göra detta så skippar man 2 steg, dvs att klicka i hur många man vill ha i korgen för att sedan välja vilken butik de ska till.

Istället så är det bara att uppdatera vid 10 som du säger, välja betalmetod (swish har ju en absolut klar fördel med tanke på hur snabbt det går) och sedan ska det i stort sett bara färdigt

Sonderlese

Medlem
Båda får nästan samma recensioner av Wine Advocate, 96 poäng (Himmelreich) respektive 97 poäng (Domprobst). Den senare med snälla ord som ”makes this one of the finest Riesling Kabinett I have ever tasted”. 😛

/Origo Wine
Ja, och efter 10-15+ år tror jag det kan kvitta, man njuter lika mycket av båda två.

Vic

Medlem
Tack för era experttips @Positively_Jurassic och @Mexikanaren!
@Sonderlese, yes, jag ska dela med mig av upplevelsen. Är tyvärr extremt dålig med att bidra till det här i forumet. För egen del blir det heller inte så mycket av livets goda sen några år tillbaka då andra intressen kräver sin disciplin med mat och dryck både till vardags och på helger.

Origo Wine

Leverantör
Ja, och efter 10-15+ år tror jag det kan kvitta, man njuter lika mycket av båda två.

Det kan du fetglömma! Har försökt i många år, men det går bara inte att spara. Lite chark och en flaska är slut. Laga till lite wokad kyckling med hetta eller räkor med chilli, vitlök och ingefära och du står där och tummar på nästa flaska. Med dåligt samvete, väl medveten om att även ett 12-pack kommer evaporera alldeles för fort. 😩

/Origo Wine

Bastardo

Medlem
Jag fick Willi Schaefer Graacher Domprobst Kabinett idag, väger upp förlusten från igår.
Misstänkte just att det här släppet gjorde att internet gick som sirap i morse …
BTW. Har de större chans att hinna köpa vin, som har snabbaste lina? Jag körde förut med USB-sticka, men just nu med wifi via mobilen och snart ska jag få installerad en äkta fiber genom routern med 500 Mbit/s. :D

Toppen