Skitsnack enligt mig. Då tror man även på jultomten, om man köper en sån smörja. Berätta gärna var har du läst om sånt.
Vem sjutton är så korkad att hen skulle vänta årtionden att få smaka mycket gammal
Absint eller
Cointreau? Tro inte allt som du läser.
Det här svaret fick jag av en hyfsad bra AI:
”In summary, while cellaring a
Colheita won't ruin it and might appeal for
personal experimentation or collection,
there are generally no significant benefits to further aging after 18 years in vat. It's meant to be enjoyed sooner rather than later for its intended mellow, refined profile. If you're cellaring for rarity or sentiment, go ahead—but for flavor optimization, drink it within the next few years.”
”Colheitas do not typically benefit from further cellaring in the same transformative way. Most expert sources, including producers like Quevedo, Kopke, and Taylor's, as well as critics and forums (e.g., For The Love Of Port, Decanter, and Robert Parker’s Wine Advocate), emphasize that
they are bottled when deemed optimal and do not improve with additional bottle age.”
Så några 20 år behöver man INTE vänta innan man dricker flaskan, men har man en sådan smak, är jag inte avundsjuk.
P.S. Dock skrev AI så här också: Some enthusiasts and producers note that minimally intervened (
unfiltered/unfined) Colheitas can evolve positively in bottle, gaining different complexity or
improving slightly, though this is the exception rather than the rule.
Min fråga lyder: Vem i all världen köper en
Single Harvest Port eller
Colheita, för att lagra den 20 år? Berätta gärna. Då är man nästan masochist i mina ögon.