Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 20260529

Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Oj då. Ripa har varit en av våra favorit-roséer senaste åren. Denna årgången lät ju inte som att den är på den nivån jag varit van vid.

Om jag mins rätt så dröjer det ett år till innan deras nästa årgång är redo att säljas. Senaste årgången jag såg var 2012, och jag tror nästa efter den är 2016 - vilket borde komma nästa år, om de följer samma tempo som tidigare år.
Jag satte 88-90p på Ripa 2020 och 80-82p på 2021 vid två tillfällen - utan att vara medveten om att jag testade samma vin andra gången. Köp Contino istället - den är nog mer som gamla Ripa.

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag satte 88-90p på Ripa 2020 och 80-82p på 2021 vid två tillfällen - utan att vara medveten om att jag testade samma vin andra gången. Köp Contino istället - den är nog mer som gamla Ripa.
Tack det förklarar en hel del. Jag köpte en Ripa förra året och blev besviken. Helt okej på roséskalan men det inte värt att belasta levern med. Var inte alls så härligt ekoxad som jag mindes den.

Toppen