This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hansa i Malmö. De hade den på lagret och gick och hämtade en åt mig, när jag inte hittade den på hyllan (trots att lagersaldot sa att de skulle ha den inne).![]()
Hansa i Malmö. De hade den på lagret och gick och hämtade en åt mig, när jag inte hittade den på hyllan (trots att lagersaldot sa att de skulle ha den inne).![]()
De borde ha viss vara av entusiaster som är beredda att sälja sin mor för att komma över en flaska i ett släpp, så det förvånar mig att de hade så dålig koll.Intressant att vi har bättre koll på vad som ska lanseras och när än vad personalen i "flaggskeppbutiken" har![]()
Jag tycker det är som att dricka smaklöst sandpapperNån som vill sälja in en på Tio Pepe Fino En Rama annat än med fomo? Är det gott, eller är det mer en kul grej, som typ Bojo noveau? Färsk jästdricka?
Gillar du finosherry i största allmänhet?Nån som vill sälja in en på Tio Pepe Fino En Rama annat än med fomo? Är det gott, eller är det mer en kul grej, som typ Bojo noveau? Färsk jästdricka?
Nån som vill sälja in en på Tio Pepe Fino En Rama annat än med fomo? Är det gott, eller är det mer en kul grej, som typ Bojo noveau? Färsk jästdricka?
Det är mycket gott tycker jag. Och passar väldigt bra till lite ibericoskinka, Maraconamandlar och oliver. Har personer i min närhet som inte tycker om Fino särskilt mycket men som verkligen uppskattat Tio Pepe Fino En Rama.Nån som vill sälja in en på Tio Pepe Fino En Rama annat än med fomo? Är det gott, eller är det mer en kul grej, som typ Bojo noveau? Färsk jästdricka?
Tack för tipset, Mocr! Har också beställt en flaska Palo Cortado Solera Cayetano del Pino. Bra omdömen överallt och 35% rabatt är inte så tokigt.För er som är otröstliga pga utebliven sherry kan jag tipsa om några sänkningar från Quaffable Wines:
Palo Cortado Solera Cayetano del Pino
Artikel: 7345801
Palo Cortado Solera Cayetano del Pino
www.systembolaget.se
Nytt pris: 289![]()
Cayetano del Pino Palo Cortado Solera
Nyanserad, stiltypiskt oxiderad, frisk smak med inslag av blodapelsin, torkad aprikos, pomerans, nötter, choklad och farinsocker, snygg mineralitet samt en gnutta kanel.www.quaffablewines.se
Gammalt pris: 389
Jag satsade på palo cortadon. Cayetano del Pino ska ju vara experter på sådan.
Jag vet inte! Men gillar sherry.Gillar du finosherry i största allmänhet?
Varsågod. Nu hoppas vi på att de inte annulleras!Tack för tipset, Mocr! Har också beställt en flaska Palo Cortado Solera Cayetano del Pino. Bra omdömen överallt och 35% rabatt är inte så tokigt.
Det kommer bli kanon till midsommaren med lite matjessill och potatissallad …
Jag gillar också mest just Palo Cortado. Det finns ganska dyra flaskor också, men det är lite overkill för en senior med begränsad budget …
P.S. Det finns hopp, när folk här kan prata om något annat än bara dyr champagne …![]()
Det är som med allt antar jag: man kan behöva lära sig att tycka om det. Drick fino eller manzanilla minst 10-15 gånger så kanske det klarnar, gärna med trevliga tillbehör. Jag gillade det inte så mycket till en början men nu kan jag komma på mig själv att tänka: "fy va gott det skulle vara med en kall fino till detta!".Nån som vill sälja in en på Tio Pepe Fino En Rama annat än med fomo? Är det gott, eller är det mer en kul grej, som typ Bojo noveau? Färsk jästdricka?
Exakt! Hur många småbarn skulle tycka om surströmming första gång de provar den?Det är som med allt antar jag: man kan behöva lära sig att tycka om det. Drick fino eller manzanilla minst 10-15 gånger så kanske det klarnar, gärna med trevliga tillbehör. Jag gillade det inte så mycket till en början men nu kan jag komma på mig själv att tänka: "fy va gott det skulle vara med en kall fino till detta!".
(Ja, jag dricker den riktigt kall. Ett av de få viner som jag gör så med.)
Men sedan finns det saker som man aldrig lär sig att gilla. För mig är det fisk. För vissa är det fino.
Sedan är det ju även så att om något är intressant så kan det vara lättare att gilla det. Sherry är intressant med sitt "flor" och sitt solerasystem. Det tilltalar.
Jag fick mejlet "Erlagd förskottsbetalning för beställning Ennnnnnn" nu, och det är ett gott tecken.Varsågod. Nu hoppas vi på att de inte annulleras!
Jag fick mejlet "Erlagd förskottsbetalning för beställning Ennnnnnn" nu, och det är ett gott tecken.