Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 24 april 2020

Seiko

Medlem
De blir väl o corona-trängas på PK för att få tag på 2 Cascina Dardi 2007, men det är det värt..
 

Ejdern

Medlem
Tror ni inte att de kommer skjuta på släppen alternativt enbart ha webbsläpp istället, då de har fått mycket kritik nu efter de senaste släppen?
 

The Wall

Medlem
De blir väl o corona-trängas på PK för att få tag på 2 Cascina Dardi 2007, men det är det värt..
Det var visserligen en hel del folk och kö i fredags, men det var ändå bra uppstyrt av personalen; lång kö med någon meters avstånd mellan kunderna, bara 10 pers åt gången inne i VK-avdelningen (det var som att köa på Hamngatan igen, fast lite varmare). Aftonbladet rapporterade om "kökaos mitt i lunchrusningen" men det var ju knappast kaos eller någon direkt rusning i det i övrigt öde PK-huset under de två timmar (11-13) som jag var där. Förutom personalen i ett lunchhak var det väl 4 gäster som åt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Det var visserligen en hel del folk och kö i fredags, men det var ändå bra uppstyrt av personalen; lång kö med någon meters avstånd mellan kunderna, bara 10 pers åt gången inne i VK-avdelningen (det var som att köa på Hamngatan igen, fast lite varmare). Aftonbladet rapporterade om "kökaos mitt i lunchrusningen" men det var ju knappast kaos eller någon direkt rusning i det i övrigt öde PK-huset under de två timmar (11-13) som jag var där. Förutom personalen i ett lunchhak var det väl 4 gäster som åt.
Menar du att Aftonbladet har skarvat och farit med osanning?! :nagelbitare:
 

Martin F

Medlem
Även om "kaos" och "rusning" kanske inte lite väl alarmistiska ord så skär det ju lite i ögonen med så många människor på samma plats i dessa tider. Stod i kö i 30-40 minuter senast i fredags och det var ju verkligen inte så att alla höll det önskade avståndet. Väl inne i butiken var det sen väldigt lugnt.
 
I listan som ligger här, samt i noterna ser det ut som att det ska vara 2012 Tahbilk Museum, men på Systembolaget (beta) verkar det vara 2016. Någon som vet vilket vin det är som kommer dyka upp?
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
I listan som ligger här, samt i noterna ser det ut som att det ska vara 2012 Tahbilk Museum, men på Systembolaget (beta) verkar det vara 2016. Någon som vet vilket vin det är som kommer dyka upp?
Det bör vara 2016, det är den som Patrik provade.
 

LarsW

Medlem
I listan som ligger här, samt i noterna ser det ut som att det ska vara 2012 Tahbilk Museum, men på Systembolaget (beta) verkar det vara 2016. Någon som vet vilket vin det är som kommer dyka upp?

Det bör vara 2016, det är den som Patrik provade.
Tror nog det är 2012 och att det står fel på Betan. Förra Museum som kom var 2011.
Och på bilden från Patriks provning och på flaskan i Betan står det 2012 på etiketten.
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Tror nog det är 2012 och att det står fel på Betan. Förra Museum som kom var 2011.
Och på bilden från Patriks provning och på flaskan i Betan står det 2012 på etiketten.
Du har rätt, jag som blandade ihop de två Tahbilk vinerna. Lustig att det står 2016 på SB då.
 

Michael_M0!

Medlem
Här kommer mina noter från provningen av släppet 24/4. Prisnivån för april verkar vara rätt så mycket lägre än för vintermånaderna.
Det här släppet var dock klart roligare att testa än det för 3/4. Det finns en hel del bra i prisklassen under 200 kr, särskilt om man gillar moderna röda spanjorer. Tahbilk Museum Marsanne en tia dyrare, men lika bra som förra året.
Det finns också några rejäla bottennapp.

Tack Patrik! Rolig läsning.
Nyfiken på Zisolan och Tahblik, och siktar på att köpa Fontodi (såg att det kommer också).
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
På ett sätt så är detta skönt. Blir inte att man vill ha allt.
La en beställning igår på vårens roséer så bara tur att det sprids ut:D
 

Johan L

Medlem
Var såg du det?
Jag såg igår på deras app att de hade lagt ut vissa av vinerna för släpp i April, men när jag kollar idag så är allt borta.

Informationsutskick från Systembolagets pressavdelning. Hela mailet finns inkopierat i den separata tråden om flyttade lanseringsdagar. I det mailet fick vi även listor över vad som släpps när. Har bara hunnit jämföra listorna för öl men där var det att hela släppet från 24/4 är utfördelat på dessa tre nya släppdagar och inga andra öl tillkommer.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vad beställde du för grejer? Jag skulle behöva lite tips.
Det blev rosé från
Girolamo Russo: 75536
Les Baronnes: 71107
Domaine Montirius: 74233
Clotilde Davanne: 73690
Loxarel rose bubbel: 72692

Och en billig rackare: 72462 för 75 kr. :)
 
Toppen