Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 26 januari 2021

92357Syrah Stefano Amerighi 2017Stefano AmerighiRÖTTItalienToscana480290
någon som köpt eller provat? jag minns att jag tyckte 2015 års version var riktigt grym. kostade då 249 kr, nu 290 kr två årgångar senare. Har väl ökat något mer än konsumentprisindex... men kanske fortfarande värt pengarna?
Edit: såg nu att @Adamanko hade gått i samma tankar som jag. Berätta när du öppnat den första!
 

Vingubben

Medlem
någon som köpt eller provat? jag minns att jag tyckte 2015 års version var riktigt grym. kostade då 249 kr, nu 290 kr två årgångar senare. Har väl ökat något mer än konsumentprisindex... men kanske fortfarande värt pengarna?
Edit: såg nu att @Adamanko hade gått i samma tankar som jag. Berätta när du öppnat den första!
Provade den i veckan, helt OK men inte i klass med 2015. Betydligt mer varmfruktigt och dricks bra redan nu.
 

Vingubben

Medlem
Någon som köpte Territorio Luthier Gran Reserva 2014 och som redan hunnit prova den och vill dela med sig av några tankar om vinet?
vin.jpg


Dricker den i skrivande stund. Ek, vanilj, körsbärskärnor, katrinplommon, rosmarin. Rejäla tanniner. Känns inte helt i balans och skulle nog må bra med några år till på rygg, men det är absolut ett bra vin. Sätter idag 90p och provar igen i morgon.
 

Wintermute

Medlem
Jag drack en 2013 häromdagen. Den hade förvisso börjat mjukna, men dessutom helt blivit av med ryggraden, så det smakade mest bara lingondricka. Till viss del misstänker jag flaskvariation, eftersom flaskan innan var påtagligt bättre.
@The Wall Nästa flaska Un Jour 2013 var som den skulle. Skogsbär, fat i bakgrunden, lagoma tanniner, hyfsad längd och måttlig spritpenna. Ergo: flaskvariation.
 
Toppen