Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 26 november 2021

Möjligen off topic: Tycker att jag läser överallt om Aalto. Soprent på Systembolaget sedan länge, men verkar finnas på Vivino för den som är villig att slanta upp 495kr/flaska om man köper ett kolli om 6.

Av hypen att döma verkar det nästan vara värt det, men vad säger forumets experter? :)

// novis vinentusiast
 

Thirsty

Smygnykterist
Möjligen off topic: Tycker att jag läser överallt om Aalto. Soprent på Systembolaget sedan länge, men verkar finnas på Vivino för den som är villig att slanta upp 495kr/flaska om man köper ett kolli om 6.

Av hypen att döma verkar det nästan vara värt det, men vad säger forumets experter? :)

// novis vinentusiast
De flesta köper nog mer eller mindre de mesta från andra källor än SB (utom när det är billigast på SB). Aalto 19 finns på massa ställen, exempelvis hos Decantalo för 31,95 euro. :rolleyes:
Sedan finns ju PS för en slant till.
 
De flesta köper nog mer eller mindre de mesta från andra källor än SB (utom när det är billigast på SB). Aalto 19 finns på massa ställen, exempelvis hos Decantalo för 31,95 euro. :rolleyes:
Sedan finns ju PS för en slant till.

Intressant! Tack för svar! Med frakten som tillkommer i Decantalo-exemplet verkar det bli ungefär samma pris på på SB. Om det är värt det eller inte kanske ligger väl kanske i betraktarens ögon..
 

Thirsty

Smygnykterist
Intressant! Tack för svar! Med frakten som tillkommer i Decantalo-exemplet verkar det bli ungefär samma pris på på SB. Om det är värt det eller inte kanske ligger väl kanske i betraktarens ögon..
Ditt exempel var baserat på 6 flaskor. Frakten för 6 flaskor är 20 euro. Blir således ca 35 euro flaskan vs 495 kr flaskan.
 

Thirsty

Smygnykterist
Jepp, det är det jag får också. + ~19EUR shipping, vilket gör att det blir ungefär samma pris som i TS på SB. 438 SEK/flaskan :)
Var inte problemet att den var ”sopprent” på SB och en beställning skulle ev göras av ett 6 pack? Inget superpris men får i vart fall en flaska till på köpet jämfört med Vivino.

Hur som helst, ett ok instegsvin om än inget storslaget.
 
Var inte problemet att den var ”sopprent” på SB och en beställning skulle ev göras av ett 6 pack? Inget superpris men får i vart fall en flaska till på köpet jämfört med Vivino.

Hur som helst, ett ok instegsvin om än inget storslaget.

Nja, jag var lite nyfiken mest pga all hype jag tycker mig ha sett. Omdömet ”ok instegsvin” får väl anses besvara den frågan. Tack!
 
Toppen