Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 27 april 2021

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Var sågas de? Har sett rätt bra betyg för dem.
Jag har alltid föredragit krispiga chenin framför feta och när Niklas på Grappe var riktigt tveksam så sparar jag mina pengar till annat exempelvis Carthology som snart kommer i årgång 2019.

2019 Granite Chenin
Mullineux Family Wines
Swartland, Costal Region, Sydafrika
Jättesvår och återhållen i doften och extremt hård i munnen. Känns inte igen. Massor av koncentration finns dock och det lär öppna upp till något helt annat på sikt. Provar gärna om det då :)
Lagringstid: ?
Poäng: ?

2019 Quartz Chenin
Mullineux Family Wines
Swartland, Costal Region, Sydafrika
Betydligt öppnare än Granite Chenin Blanc. Blommig, fet och vaxig, nästan så tankarna går åt roussanne eller till och med viognier. Känns ändå inte riktigt igen och känns mindre övertygande än vanligt.
Lagringstid: 2021-2026?
Poäng: 16.5(+)
 

Fredrik L

Medlem
Jag har alltid föredragit krispiga chenin framför feta och när Niklas på Grappe var riktigt tveksam så sparar jag mina pengar till annat exempelvis Carthology som snart kommer i årgång 2019.

2019 Granite Chenin
Mullineux Family Wines
Swartland, Costal Region, Sydafrika
Jättesvår och återhållen i doften och extremt hård i munnen. Känns inte igen. Massor av koncentration finns dock och det lär öppna upp till något helt annat på sikt. Provar gärna om det då :)
Lagringstid: ?
Poäng: ?

2019 Quartz Chenin
Mullineux Family Wines
Swartland, Costal Region, Sydafrika
Betydligt öppnare än Granite Chenin Blanc. Blommig, fet och vaxig, nästan så tankarna går åt roussanne eller till och med viognier. Känns ändå inte riktigt igen och känns mindre övertygande än vanligt.
Lagringstid: 2021-2026?
Poäng: 16.5(+)
Aha, ja dessa har jag inte läst, och förstår att om man inte gillar lite fetare Chenin så är nog Quartz inte den man ska köpa. Läste rätt positiva recensioner hos Vinous och hos Tim Atkins, så jag köpte någon flaska.
 
Toppen