Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 28 februari 2020

MacX

Medlem
Hej!

Verkar vara ett släpp som blir svårt att hålla sig ifrån! Är det någon som vet om man kan se antal flaskor i släppet?
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Sent inkommet:
20200228 sen.jpg

92858 Tolpuddle Vineyard Chardonnay 2018 379 kr
N: Vanilj, päron och melon.
M: Aprikos, ananas, mango, lime och vanilj. Fin frukt, bra balans och en del fat. Moget och publikt 89-91p
92859 Tolpuddle Vineyard Pinot Noir 2018 449 kr
N: Smultron, hallon, björklöv och mynta.
M: Hallonsaft, mynta, timjan, läder, grafit och mjölkchoklad. Söt, koncentrerad frukt, bra balans, mycket tillgänglig. 90-92p
 

Trydebull

Medlem
Sent inkommet:
Visa bifogad bild 19182
92858 Tolpuddle Vineyard Chardonnay 2018 379 kr
N: Vanilj, päron och melon.
M: Aprikos, ananas, mango, lime och vanilj. Fin frukt, bra balans och en del fat. Moget och publikt 89-91p
92859 Tolpuddle Vineyard Pinot Noir 2018 449 kr
N: Smultron, hallon, björklöv och mynta.
M: Hallonsaft, mynta, timjan, läder, grafit och mjölkchoklad. Söt, koncentrerad frukt, bra balans, mycket tillgänglig. 90-92p

Det verkar ju vara ett hyfsat innehåll! Men det var nog länge sedan jag såg några så gräsligt fula etiketter!!! Till råga på allt ett litet emblem med två "potatis-spadar" i kors... #Jodåsåatt....
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Sent inkommet:
Visa bifogad bild 19182
92858 Tolpuddle Vineyard Chardonnay 2018 379 kr
N: Vanilj, päron och melon.
M: Aprikos, ananas, mango, lime och vanilj. Fin frukt, bra balans och en del fat. Moget och publikt 89-91p
92859 Tolpuddle Vineyard Pinot Noir 2018 449 kr
N: Smultron, hallon, björklöv och mynta.
M: Hallonsaft, mynta, timjan, läder, grafit och mjölkchoklad. Söt, koncentrerad frukt, bra balans, mycket tillgänglig. 90-92p
Aj fasiken. Nu fick jag ha-begär igen. Var det en Tolpuddle PN vi hade på en BYOB för nåt år sedan som var så jäkla bra? Från Tasmanien var den iaf.:confused:
 

Håkan

Medlem

Skrutt

Medlem
Precis. Kul då som nu. Tycker Chardonnayen var snäppet roligare förra gången de fanns. Årgång 2012 tydligen. Frågan är vart alla andra årgångar tog vägen? Men vi skall väl vara glada att vi får möjlighet att köpa en årgång till. Och om ni tror de liknar By Farr så gör de inte det. Mycket lättare i stilen.Mer Sandhi eller Lioco.
Drack -13 Pinot noir nyligen. Fin balans, rikt örtig, kanske pga de 25 procenten hela klasar, men inte grön. Finstämd med lite blyg frukt (som sagt olik By Farr), burgundisk. Jag kunde halvblint inte ens placera den i nya världen. Kanske en aning tam men å andra sidan behaglig på samma gång. 92p ca.
 

Adamanko

Medlem
Dagens tunga investering skulle bli 3 Pofadder och 3 Treinspoor som jag provat förra årgången av och gillat mycket. Kompletterat med singlar av Dr Loosen, Pesqueran, Kleine Zaltze och Versante Nord. Men... Treinspoor hade inte kommit till Hansa. :(

Så jag plockade med mig en extra Kleine Zalze som kompensation denna sydafrikanska dag och la en beställning på 3 Treinspoor. Men precis när jag skulle lämna affären så kom personal springandes. Treinspoor hade kommit! Så det blev alla som jag planerat plus 1 extra Kleine. Den slinker nog ner. ;)
 

Nyllet

Medlem
Förberedde varukorgen med Dr Loosen och Wechsler men seg webbsida gjorde att doktorn var slut när jag kom till sista steget. Jag tror att jag behöver bättre uppkoppling för att kunna fajtas om de kuliga grejorna.
 

aldenniklas

Medlem
Förberedde varukorgen med Dr Loosen och Wechsler men seg webbsida gjorde att doktorn var slut när jag kom till sista steget. Jag tror att jag behöver bättre uppkoppling för att kunna fajtas om de kuliga grejorna.
Inte uppkopplingen som är problemet, jag hade samma problem trots förberedelse och bra uppkoppling. Problemet ligger i att återförsäljaren är ett monopol men det är en annan diskussion..
 

Victorious

Medlem
Blev en lyckad förmiddag på PK. 6 Dr Loosen, 1 Soldaat, 1 Skurfberg, 1 Pofadder, 2 Cavalotto.
Blev förvånad över att dem inte kvoterat Dr Loosen trots att det bara kom in 36st!
 
Toppen