Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 29 november 2024

Vic

Medlem
Mkt stök första fem tyckte jag, saldot var riktigt volatilt där ett tag samtidigt som man blev måttligt road av att varukorgen inte samtyckte. Fick därför bli två separata beställningar eftersom vissa kom tillbaka plötsligt med tvåsiffrigt i lagersaldo. Ser mest fram emot Fdp och Moscatel även om en hel del andra godingar också slank med.

Arvid

Medlem
36 flaskor Palo Blanco i webblagret, lyckades klicka mig vidare från varukorgen men sidan hängde sig sedan och betalalternativen vägrade laddas

Tvi vale och usch fyfan, hade tänkt handla annat också men suget försvann liksom helt
Men det står tydligen 77 i Bromma. Löjligt.

Attachments

• IMG_4601.png
    IMG_4601.png
    52,1 KB · Visningar: 82

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Efter en viss betänketid så fick det bli en Ornellaia och två Le Serre Nuove.

Ja, jag håller med om att systembolaget borde fundera lite på hur siten fungerar vid släpp.
Det är ofta det blir fullständigt kaos.

Vad är det som lockar med Palo Blanco, är det hönsbajset?

Vad är det som lockar med Palo Blanco, är det hönsbajset?
Årgång 2019 var helt fantastiskt när jag provade det, superumamiskt vitt vin med grepp och textur; lite som en havssaltad knäpp kusin till Chenin Blanc. Levererade den lite halvmygliga smakfantasin av "vulkan-ö-vin" bättre än vinerna från Etna någonsin gjort för mig

När det kommer till Patriks fallenhet för kiss och bajs -associationer så brukar jag inte hitta dem i viner, men det kanske rör sig om lantisprivilegium

Borjes_bubblor

Årgång 2019 var helt fantastiskt när jag provade det, superumamiskt vitt vin med grepp och textur; lite som en havssaltad knäpp kusin till Chenin Blanc. Levererade smakfantasin av "vulkanvin" bättre än vinerna från Etna någonsin gjort för mig

När det kommer till Patriks fallenhet för kiss och bajs -associationer så brukar jag inte hitta dem i viner, men det kanske rör sig om lantisprivilegium
Kanske hade varit värt att prova. tack för svaret! :)

Borjes_bubblor

Det är ett bra och spännande vin. Det är väl inte så att du faktiskt lägger speciellt mycket vikt vid individiuella kritikers recensioner?
Viner som jag aldrig har testat så kollar jag ofta på recensioner, tänker att det är sunt. Har man möjlighet att testa alla vin så är det självklart optimalt.

pinoten

Medlem
Exakt samma här...

Allmän fråga; Vad var det i släppet som orsakade det tokhöga trycket idag som fick bolaget.se att säcka ihop?
Det var problem redan igår så har inte med dagens släpp att göra. Det verkar som att de har ändrat hur filtrering och sortering funkar, det är det som är trögast.

IsKr

Medlem
För min del så blev det efter en del om och men från bolagets hemsida en flaska vardera av Produttori, Le serre nuove och Alambre. Blir kanske några kabinetter som finns i hyllan när jag hämtar ut resterande flaskor också.

Hardolph

Medlem
Bromma är den butik som säljer mest i hela Sthlm, de säljer även väldigt bra på TS sidan drf blir tilldelning störst dit och PK-huset så klart
Blocks fick ta över en stor del av PK-husets tilldelning under Covid pga entréer och liknande. Och så verkar det ha fortsatt.

Toppen