Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 3 november 2020

The Wall

Medlem
Någon annan som hade strul med att beställa?
Funkade bra att klicka hem Poliziano, men så finns det vinet å andra sidan i generösa mängder. Skulle klicka hem 2 flaskor 2016 Barolo från Domenico Clerico 20 sekunder senare men de 90 flaskorna i weblagret var borta i ett nafs. Kombinationen "2016" och "Barolo" eller "Barbaresco" verkar ha samma effekt på efterfrågan som om någon skulle säga "200 st flaskor DRC för 500 kr/st till salu".
 

Skrutt

Medlem
lite off-topic kanske, men den nya hemsidan och Microsoft Edge verkar inte komma bra överens. Åtminstone inte för mig. Sökfunktionen fungerar t ex inte. utmärkt i Chrome. Någon annan som har liknande problem. Inte så förtjust i att rensa allt i edge om jag inte måste
Du gör förstås som du vill men jag hade gärna rensat ut Edge helt och hållet om jag kunnat... Tyvärr låter det sig inte deleatas vilket torde ha att göra med vilka som tillverkat både det och operativsystemet.
 

jrick

Medlem
Kanske jag som va sen på bollen då... försökte få hem 3 flaskor av Morgon från Lapierre, stod att det fanns 103 flaskor online, men det gick inte att beställa, fick uppdatera sidan 4 ggr, sen så va alla slut och ingen flaska till mig :(
Kommer in påfyllning torsdag/fredag säger importören. Rekommenderar att kolla på morgonen, bevakningsfunktionen är inte att lita på, kan komma notis flera timmar efter påfyllning när det redan är slut igen.
 

Poa

Medlem
När jag kom still "Bolis" idag så stod där 1 Flaska barolo 2016 kvar och såg ensam ut i hyllan.
Den fick följa med hem tillsammans med en Edouard Delaunay baune. Även en Pineraie L´authentique .
 

Indre By

Medlem
Med krogarna i Indre By alltjämt under den danska statens järnkontroll ökar inköpen för hemmabruk. Dagens lilla runda på Hansa, en del vardagsvin och "svårt-att-välja"-barolos. Niepoort Coche för mig en ny bekantskap, ska bli en (förhoppningsvis) angenäm upplevelse. Ingen rusning alls i förmiddags.

3 november 2020.jpg
 

matage

Medlem
lite off-topic kanske, men den nya hemsidan och Microsoft Edge verkar inte komma bra överens. Åtminstone inte för mig. Sökfunktionen fungerar t ex inte. utmärkt i Chrome. Någon annan som har liknande problem. Inte så förtjust i att rensa allt i edge om jag inte måste
Kolla om din Edge behöver uppdateras. Senaste versionen (kom i år) är Chromium-baserad så *borde* funka 100% som Chrome..
 

The Wall

Medlem
Kanske jag som va sen på bollen då... försökte få hem 3 flaskor av Morgon från Lapierre, stod att det fanns 103 flaskor online, men det gick inte att beställa, fick uppdatera sidan 4 ggr, sen så va alla slut och ingen flaska till mig :(
Butiken i Sollentuna C fick tydligen en försenad leverans så det finns några flaskor där. Köpte en nu på lunchen.
 
Toppen