Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 8 juni 2021

Mexikanaren

Medlem
Last edited:

Mexikanaren

Medlem
När jag köpt förut har det varit lådor om 6.
Men nu är jag inte 100 på att det bara är så. Men kvantitet föreslår 6.
Tänkte mest dubbelkolla då jag inte åker till bolaget själv utan skickar en anhörig. Verkade dock osäkert online då både "case of 6" och "case of 12" nämns.

Även tryffelsvinet nämnde att Prüm kommer i lådor om 12 vilket gjorde mig ännu mer osäker.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tänkte mest dubbelkolla då jag inte åker till bolaget själv utan skickar en anhörig. Verkade dock osäkert online då både "case of 6" och "case of 12" nämns.

Även tryffelsvinet nämnde att Prüm kommer i lådor om 12 vilket gjorde mig ännu mer osäker.
Anledningen till att jag tror 6 är att online sälja 126 flaskor. Vore roligt att de fick 10.5 lådor istället för ett jämnt antal.
Jag satsar på att beställa 6 så får vi se :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Har aldrig sett Willi försvinna så snabbt!
3x Kabinett
1x Spätlese
Blev det för min del.
 

Håkan

Medlem
Har aldrig sett Willi försvinna så snabbt!
3x Kabinett
1x Spätlese
Blev det för min del.
Vågade inte ta bägge så jag tog bara Spätlesen (vis av min knappfumlighet tog jag den som folk hypat minst). För att dricka närmaste året tror jag Kabinetten är överlägsen men Spätlesen håller nog längre. Har också rätt många årgångar av den. Tänk at 2009 Spätlesen reades ut (tillsammans med 2010 Dönnhoff Niederhäuser Hermannshöhle Spätlese), det var andra tider då (och inte lika hypade årgångar som 2019).
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vågade inte ta bägge så jag tog bara Spätlesen (vis av min knappfumlighet tog jag den som folk hypat minst). För att dricka närmaste året tror jag Kabinetten är överlägsen men Spätlesen håller nog längre. Har också rätt många årgångar av den. Tänk at 2009 Spätlesen reades ut (tillsammans med 2010 Dönnhoff Niederhäuser Hermannshöhle Spätlese), det var andra tider då (och inte lika hypade årgångar som 2019).
Jag förstår inte varför Spätlesen var kvar så här länge med färre flaskor. 219 kontra 279 är ju inte superstor skillnad. Och klart mer lagringsduglig blir ju AP10. Men som du säger, folk vill dricka den i närtid. Men nu har jag en stor del av 2019 rangen, som får ligga länge i källaren.
 

Thirsty

Smygnykterist
Ingen stress i butik. :)
BE336E01-B595-4A2E-B270-543E28D73CC7.jpeg
 

Martin F

Medlem
Fastnade i jobb och missade Rolet. Påfyllning imorgon tydligen så får se hur det går då. Tänkte poppa till midsommar då det är mitt födelseår och jag fyller år i dagarna men såna argument kanske inte funkar :(
 

Magikern

Medlem
Fastnade i jobb och missade Rolet. Påfyllning imorgon tydligen så får se hur det går då. Tänkte poppa till midsommar då det är mitt födelseår och jag fyller år i dagarna men såna argument kanske inte funkar :(

Är det frågan om vin de jaune på magnumbutelj?
 

Keen

slan
Tre Kabinetter kneps vid 16-tiden i Haninge Österport. Svärföräldrar har flyttat ut hitåt, och noterat att bolaget här får in massa roligt som står kvar länge på hyllorna. Oklart, men tacksamt!
 
Toppen