Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 8 november 2019

Mats Petri

Österlen
Jag hade missat att det fanns ett vin från Colares med i släppet! Fasen vad roligt att äntligen (nåja, har inte letat så noga) få komma över några pavor av detta "ökenvin" från Portugal.
Provade ett Colares-vin för några år sedan hemma hos vänner som hade haft det åtskilliga år i sin källare. Har för mig att @Skaggs var med också? Minns det som extremt tanninigt trots att det var ganska gammalt. Om det gäller för detta vin också så kommer det att sitta fint till ditt 50-årskalas. ;)
 

Jele

Medlem
Ja, den fungerar att söka och lägga till dryck i, men sedan slutförs köpet på gamla sidan så det går inte det heller tyvärr. Chattade med kundservice och det är driftsstörningar som gjorde att de stängt ner sidan tillfälligt. De jobbar på problemet men vet inte när det kan vara klart.
 

gece

Man vänjer sig.
Águila Albillo Viñas Viejas får 18++ av Jancis (Julia H), 95 p av Eric Guido, 17,5 av Grappe och bra även här av PS så den var jag tvungen att köpa för att stilla min nyfikenhet :).

Från Niklas på Grappe:


Från Jancis:
En tidigare årgång blev ett av 2018 års bästa viner för mig. Väldigt oblygt, men har heller ingen anledning att skämmas. Kraft och finess. Ångrar redan att jag inte köpte fler ;)
 

Swedish

Medlem
En tidigare årgång blev ett av 2018 års bästa viner för mig. Väldigt oblygt, men har heller ingen anledning att skämmas. Kraft och finess. Ångrar redan att jag inte köpte fler ;)
Du är fortfarande den ende idag som har köpt den "live" i vår butik. Tror det finns alla möjligheter i världen att fylla på...
 

Skaggs

Medlem
Provade ett Colares-vin för några år sedan hemma hos vänner som hade haft det åtskilliga år i sin källare. Har för mig att @Skaggs var med också? Minns det som extremt tanninigt trots att det var ganska gammalt. Om det gäller för detta vin också så kommer det att sitta fint till ditt 50-årskalas. ;)

Stämmer, det var från år 2000 och dracks 2016. Skrev såhär: ”Mörk frukt, rosor, stall, plommon och en liten sälta. Odlas på 12 ha, planterat i sanddyner och oympade. Kul att testa!” Vinet var: Adega Regional De Colares - Arenae 2000
 
Toppen