Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 9 december 2022

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Vinet, som kanske allra bäst är förknippad med de stora helgerna som stundar. Den håller länge även i en öppnad butelj, till skillnad mot många andra starkviner som klarar inte så länge när man har korkat upp de. Sen om de går att njuta av ändå beror på vilken smak man har. :)
För mig hör en öppnad flaska madeira julen till.
Från, typ nu, och framåt skall det stå en flaska i kylen att ta några smuttar av lite nu och då. Gärna med en god bok. Samt lugn och ro.
 

Magikern

Medlem
En Orpale 08 beställd. Har en känsla av att den kanske är den bästa champagnen under 700 pix på monopolet överhuvudtaget just nu eller?
 

buteljen

Medlem
Någon som vet om det är annat deg datum på Orpale 08 som släpptes idag jmf med de som släpptes för ett år sedan?
 

Mexikanaren

Medlem
Blev till att köpa på sig lite Fleur de Passion efter tips från forumet.
Ska bli intressant att prova allt eftersom den åldras på flaskan

20221209_174920.jpg
 

Mexikanaren

Medlem
Såg att min butik fick in Fleur de Passion igår så jag tog en sväng förbi vid 11-tiden idag och hämtade en låda. I det här fallet fattar jag inte varför den inte var med på webblansering istället. Hade varit mer rättvist och jag är ganska säker på att den hade sålt slut direkt.
Visa bifogad bild 27747
Håller med dig, hade antagligen gått åt ganska omgående.
Dock kan jag inte klaga då jag nu hade möjligheten att köpa på mig extra flaskor av denna.

Efter att ha provat en flaska så är jag redan lite sugen på att försöka köpa några extra till innan de helt försvinner
 

Bastardo

Medlem
Hej,

Vet någon om Levet Côte Rotie släpptes, kunde inte se det i släppet?
Kanske du ska kontakta antingen bolis eller importören och fråga hur är det med den saken. :) Fast många gånger får man inget svar av just de som borde veta bäst = importören. Det har hänt för mig flera gånger och det tycker jag är mycket dålig stil, jag menar det tar bara max en minut att skriva ett kort mejl och berätta; OM man vet svaret på frågan, det är inte alltid de gör det.
 
Något ord om vad som hände med Clos Roilette i detta släpp? Framåtflyttad i sista sekund eller annat strul? Makulerades först från min beställning av övriga viner vid släppet, lade en ny beställning på bara dem samma dag (medan lagersaldot fortfarande visades som hälsosamt) och den har liksom legat där ouppklarad sedan dess
 
Toppen