Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment blir åter beställningsbart 22 september

LarsW

Medlem
Halloj vinvänner!
Upptäckte av en slump att det går att beställa från tidigare tillfälliga sortiment.
Gjorde en beställning på Piccolomini och har fått bekräftelse.
Mängder med viner från tidigare släpp som nu fått ett websaldo. Alla artiklar från dagens släpp verkar ha noll i websaldo då...

Sen om det kommer en makulering senare får vi se.:rolleyes:
 
Halloj vinvänner!
Upptäckte av en slump att det går att beställa från tidigare tillfälliga sortiment.
Gjorde en beställning på Piccolomini och har fått bekräftelse.
Mängder med viner från tidigare släpp som nu fått ett websaldo. Alla artiklar från dagens släpp verkar ha noll i websaldo då...

Sen om det kommer en makulering senare får vi se.:rolleyes:
Haha, jag såg ditt inlägg och gick direkt till Piccolomini Brunello 2015. Fanns 4 st kvar i webblager stod det så tog, på vinst och förlust, och beställde de. Blev sur på mig själv över att först kl 10:13 kommit på att Pianrosso släpptes idag
 

Adamanko

Medlem
Haha, jag såg ditt inlägg och gick direkt till Piccolomini Brunello 2015. Fanns 4 st kvar i webblager stod det så tog, på vinst och förlust, och beställde de. Blev sur på mig själv över att först kl 10:13 kommit på att Pianrosso släpptes idag
Men den är ju fortfarande beställningsbar...
 

Arvid

Medlem
Hej ni kloka,
Jag har inte bott I Sverige på många år, men håller källare där. Mest köpt via Europa eller när jag varit hemma under sommaren.

Ser ut som att Bolaget faktiskt har fått lite styr på sortiment/service och valutan hjälper, så jag kikar på att beställa lite vin på hemmaplan. Någon som kan hjälpa mig besvara ett par frågor?

* Finns det nån övre gräns på beställningar? Någon skillnad om det är till hembeställning eller avhämtning?

* Blir tillfälligt sortiment begränsat på samma sätt som webblanseringarna (alltså x antal flaskor per person)?

* När det gäller webblanseringar, blir de levererade hem eller till butik? Lyckas inte hitta svaret på bolagets hemsida. Eftersom jag inte själv är i Sverige är det lite knepigt med identifikation etc.

Tackar!
 

Silex

Medlem
Finns väl några på forumet som jobbar på SB och säkert kan svara bättre, men jag börjar så kan andra rätta mig :)
- Jag tror inte det finns någon övre gräns på varken hembeställning eller avhämtning. Enda begränsningen är lagersaldot på produkten där du inte kan beställa fler än vad som finns på webbsaldot.
- Tillfälligt sortiment kan begränsas i butik men har ingen begränsning vid webbeställning (utom saldot då). Däremot så försvinner ju attraktiva viner mycket fort på webben.
- Hemleverans av webblansering vet jag inte om det går.
 
Toppen