Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tilltugg till provning

IMG_9211.jpeg

Ska hålla en provning till helgen på temat Grenache vs Syrah. Varje druva representeras av en fransos, sydafrikanare och aussie.

Så, har nån några kul tips på tilltugg som matchar bra? Kan absolut göra några moment per tilltugg för att få ihop det, men helst mindre avancerat än varmrättsnivå.

Idéer/förslag räcker gott, recept kan jag tänka ut. Tack!

Trådskapare
LeroyHilarious
Lite tapas-fusion, stekt surdegsbaguette med saker som tapenade, grillat lammkött + chevre, grillad aubergine med feta, grillad paprika + hårdost etc.
Ja, bra idéer. Lite tapas-stuk känns ju naturligt till grenache osv. Tack!

Vic

Medlem
Jag skulle också köra lite smårätter. Typ minibruschetta eller crostini med både tapenade och tomat/vitlöksgucka, små grillade och saftiga lammfärsspett, olika sorters chark och några ostar. Men sen kanske minipajer med Chèvre, gjorde det på mitt 30-årskalas för släkten och det var en hit. I detta fall skulle jag smaksätta med en del örter i pajerna för bättre matchning.

Trådskapare
LeroyHilarious
Jag skulle också köra lite smårätter. Typ minibruschetta eller crostini med både tapenade och tomat/vitlöksgucka, små grillade och saftiga lammfärsspett, olika sorters chark och några ostar. Men sen kanske minipajer med Chèvre, gjorde det på mitt 30-årskalas för släkten och det var en hit. I detta fall skulle jag smaksätta med en del örter i pajerna för bättre matchning.
Tack! Bra input. Var precis och handlade och det landar in på:
- Örtiga, ugnsgrillade kycklingklubbor.
- Potatas bravas med en paprikakräm
- Stekta små-chorizos
- Cornichons
- Tapenad
- Ost
- Chark
- Bröd

Toppen