Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips för resa till Barcelona

annica67

Medlem
Hej

Kommer åka till Barcelona med jobbet om ett par veckor, kommer ha minst ett par timmar till eget förfogande så att säga.
Kan någon komma med lite tips på vinbarer och vinbutiker, gärna centralt och gärna hänvisa till ev websidor och gatuadresser så det blir sökbart.

Stort tack på förhand
mvh
Annica
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tips för resa till Barcelona

Det finns ett par trådar här i forumet som berör just Barcelona. Sök reda på tråden som heter Tips i Barcelona, eller sök helt enkelt i sökrutan på ordet Barcelona. Hoppas du hittar något matnyttigt den vägen.

Finns även en tråd som heter Spanska viner som kan vara till nytta för dig.
 
Trådskapare
A

annica67

Medlem
SV: Tips för resa till Barcelona

Hej igen

Visst har det skrivits tidigare, och jag har sökt på dessa trådar, och de var bra inför framtida resor, men nu är vi mer på jakt efter bra vinbutiker och vinbarer i Barcelona, kvällarna är sedan tidigare uppbokade med middagsarrangemang så tyvärr finns det inte tid och utrymme för egna alternativ.

Men finns det någon här som känner till några bra vinbutiker och vinbarer i Barcelona vore jag jätteglad om någon kunde skriva några rader om det. Och hänvisa gärna till adresser och/eller www adresser.

Tack på förhand
mvh
Annica
 

SUPRA

Bäst
SV: Tips för resa till Barcelona

Jag har inga andra tips än att gå från tapasbar till tapasbar inne i City, eller stanna längre på den du gillar.

Stekarna/köttet var annorlunda, men mycket gott.

Jag vill avråda från skiten nere i hamnen. Det finns säkert något undantag, men rena rama turistfällorna med riktig skitmat.

Åk och kolla på katedralen, får ej missas. Ej heller Gaudis park. Undrar vad han gick på?
 
Toppen