Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips i Berlin, Lite brådis.

widell

Medlem
Hej.
Jag och frugan åker till Berlin idag och stannar över helgen.
Vart dricker man bra vin i en miljö motsvarande "Hotellet" i Stockholm?

Tips på några bra vinbutiker där prisnivån är ok/bra? Så "centralt" som möjligt då Berlin är ganska stort.

Tack på förhand.

1st post :)
 

CH

Medlem
SV: Tips i Berlin, Lite brådis.

Hej widell och välkommen till forumet.

Var själv i Berlin ganska nyss men lyckades inte hitta någon bra vinbutik när jag var där. Kollade på utbudet hos KaDeWe naturligtvis och även om det fanns mycket där så låg prisnivån ganska högt.
Sprang förbi en butik på söndagen när vi åkte hem, minns inte vad den hette eller vilken gata den låg på. Ska kolla mitt bildarkiv om jag kan hitta någon ledtråd till vart jag var. Den verkade ha ett ganska hyfsat utbud men hur priserna låg har jag ingen koll på eftersom den var stängd när jag gick förbi.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Tips i Berlin, Lite brådis.

Ingen aning om var man dricker vin i Berlin, jag besökte aldrig den typen av lokaler.

Dock handlade jag på KaDeWe. Dyrt ja, men det fanns lite kul... Jag tror jag slog till på en Belle Epoque för en tusing.
Jag hade inte möjlighet att springa runt och leta efter något annat.
 

CH

Medlem
Toppen