Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips önskas på bra recensenter av tillfälliga (och web) släppen på systembolaget

Som komplement till de bra genomgångarna och diskussionerna här på forumet av Systembolagets tillfälliga och websläpp så lyssnade/tittade jag förra året mycket på Alf Tumble i hans tjänst tumbletestar.se. Jag gillade hans genomgångar, framförallt på våren då de kändes djupare och omfattade större del av utbudet. Nu är den tjänsten insomnad och jag funderar på vilka andra skribenter eller vintyckare som ni brukar lyssna till. Finns det någon annan som så återkommande och strukturerat pratar sig igenom vad som släpps på systembolaget? Munskänkarnas provningar av tillfälliga sortimentet brukar jag också titta på, men känner att jag oftare liknade Tumbles smak än Munskänkarnas panel.
 

Bastardo

Medlem
Jag tycker att bkwines omdömen är ganska bra och den servicen kostar ingenting heller. De är rätt så ofta i linje med Munkis. Jag prenumererar själv Vinlegender av Michel Jamais, men han poängsätter långt ifrån alla viner utan bara valda bitar då och då, men det kostar inte heller så mycket att vara medlem där.
Osäkert om jag ska fortsätta att vara med när min prenumerationstid löper ut. Den bloggen riktar sig mest för de som köper ganska dyra viner, vilket jag inte gör. Sen ordnar han ofta vinmiddagar etc. Det är inte alltså en vanlig vinsajt, utan har ganska stor bredd. Han kan bedöma lite cognac också ibland.
 
Som komplement till de bra genomgångarna och diskussionerna här på forumet av Systembolagets tillfälliga och websläpp så lyssnade/tittade jag förra året mycket på Alf Tumble i hans tjänst tumbletestar.se. Jag gillade hans genomgångar, framförallt på våren då de kändes djupare och omfattade större del av utbudet. Nu är den tjänsten insomnad och jag funderar på vilka andra skribenter eller vintyckare som ni brukar lyssna till. Finns det någon annan som så återkommande och strukturerat pratar sig igenom vad som släpps på systembolaget? Munskänkarnas provningar av tillfälliga sortimentet brukar jag också titta på, men känner att jag oftare liknade Tumbles smak än Munskänkarnas panel.
Jag tror han tänker sig en fortsättning på Instagram. Han har kört några provningar där under december, men fan vet om han pallar göra rena genomgångar som han gjorde förut.
 
Trådskapare
Chase_Gioberti
Jag tror han tänker sig en fortsättning på Instagram. Han har kört några provningar där under december, men fan vet om han pallar göra rena genomgångar som han gjorde förut.
Jag har också sett att han annonserat det. Som prenumerant på hans tjänst så fick man samma besked i december. Häromdagen var det en oannonserad liveprovning på insta av ett av vinerna som skall släppas snart. Jag hoppas, men tror inte han orkar/vill göra samma gedigna genomgångar som tidigare.
 
Toppen