Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på goda sallader önskas!

Bubblaren

Medlem
SV: Tips på goda sallader önskas!

R.P skrev:
Det där receptet lät väldigt intressant, blev den bra? När jag skrev sherry tidigare så menade jag sherryvinäger, det gjorde förmodlingen du också men bara för att förtydliga, eller stod det att man kan använda sherry i ditt recept?

Näe, jag gick på vad du skrev - du vet, jag har blonda slingor! ;D

Min blev toppen, kanske mkt m 3 vitlöksklyftor, men det är hårfint.

Ska ta m mig soppan på picnic imorgon, blir perfekt det!
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Tips på goda sallader önskas!

Bubblaren skrev:
Näe, jag gick på vad du skrev - du vet, jag har blonda slingor! ;D

Min blev toppen, kanske mkt m 3 vitlöksklyftor, men det är hårfint.

Ska ta m mig soppan på picnic imorgon, blir perfekt det!

Ja, tre vitlöksklyftor ger den nog ett jäkla drag, jag brukar nöja mig med en. Det där med ägg har jag aldrig testat tidigare, blev det bra?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tips på goda sallader önskas!

R.P skrev:
Ja, tre vitlöksklyftor ger den nog ett jäkla drag, jag brukar nöja mig med en. Det där med ägg har jag aldrig testat tidigare, blev det bra?

Tog tre lyftor för att klara rötmånaden 8)

Äggen är förmodligen istället för brödet som är i många recept. De ger inte ngn smak men de stabiliserar.
Jag silade inte min omgång igår, jag gillar den "rustik". Till den åt vi helt plain rostat (glutenfritt) fibrigt bröd.

Nu tycks ju sommarvärmen sprungit iväg så gazpachon kommer inte helt till sin rätt, den är ju som allra bäst när det är hett ute tycker jag.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Tips på goda sallader önskas!

Bubblaren skrev:
Tog tre lyftor för att klara rötmånaden 8)

Äggen är förmodligen istället för brödet som är i många recept. De ger inte ngn smak men de stabiliserar.
Jag silade inte min omgång igår, jag gillar den "rustik". Till den åt vi helt plain rostat (glutenfritt) fibrigt bröd.

Nu tycks ju sommarvärmen sprungit iväg så gazpachon kommer inte helt till sin rätt, den är ju som allra bäst när det är hett ute tycker jag.

Ja det är när det är varmt som den kommer till sin rätt, speciellt med en iskall fino till.
 

vintjej

Medlem
SV: Tips på goda sallader önskas!

Gjorde en vietnamesiskt/thailändskt isnpirerad nudelsallad igår. Jag älskar den surstarka smaken när det är varmt ute.
Glasnudlar, min balkongodlae asiatiska salladsmix, kyckling, gurka och dressing på fisksås, lime, risvinäger, soja, skivad chili och koriander.
Jag förvanskade lite också med en gnutta sesamolja och rostade sesamfrön. Det blev riktigt gott och snabblagat var det också.
 

kayaker

Cyklist
SV: Tips på goda sallader önskas!

R.P skrev:
Finns det inte färdig gazpacho på tetra i Sverige, det är lite konstigt. Egentligen kan du ju använda vilka grönsaker som helst i stort sett, glöm bara inte vitlök, vinäger och olivolja. Tomat är såklart ett hett tips att inkludera. ;)
Jodå, det finns. Jag såg gazpacho på Ica Maxi eller Netto för nå'n vecka sedan.
 

kayaker

Cyklist
SV: Tips på goda sallader önskas!

Bubblaren skrev:
Det var ju just det, i alla färdiga som finns att köpa så är det mjöl i dem, en ingrediens jag inte klarar av dessvärre. Ser att du har bröd i den du gör själv, mitt recept var utan bröd - jag får leta vidare här hemma efter det. Finns det ett brödfritt recept i församlingen här så hojta till!
Är det inte gluten som är problemet? Isåfall funkar det väl med nå't glutenfritt bröd.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Tips på goda sallader önskas!

kayaker skrev:
Är det inte gluten som är problemet? Isåfall funkar det väl med nå't glutenfritt bröd.

Ska bjuda in dig till en glutenfribröd inferno nästa gång vi ses - då kommer du förstå....

Hade med mig gazpachon på picnic igår, smakade bra före den smäktande soulkonserten drog igång igår på Långa raden ute på Velamsund - livskvalité (trots ösregnande skurar)

Om ni ser att Bengt Skogsholt ska ha konsert, säg då gärna till mig.... Bengt är en svårfångad man ::)
 
Toppen