Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på grillvin tack!

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips på grillvin tack!

kayaker skrev:
Det beror ju på vad du ska grilla och äta till... :)

jamen nu är vi inte så knussliga.. :) Bara ett grymt "grillvin" tack!


Ang santa duc så har jag några liggandes men det är 04 o 05 tror jag. Får väl pröva.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips på grillvin tack!

Det blev några Chante le Merle VV 2007 som var riktigt gott. Hindrar ju inte att vi fortsätter tipsa om gott att ha tilll grillningen!
 
SV: Tips på grillvin tack!

Ska in och rycka några Chante le Merle VV 07 nästa vecka.

Kan Jos ge en mer utförlig beskrivning av vinet?

Glad midsommar Winelovers! ;D
 

Mmm

Medlem
SV: Tips på grillvin tack!

Har precis avnjutit en Raspail-Ay Gigondas 2007. Klarar både myggspray, förkylning och glutamatgris. Toppvin för 129DKK hos Bergmanvin.dk.
 

pln

Medlem
SV: Tips på grillvin tack!

baron de ley. 104kr. Grand reservan går på 184. bägge var goda.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips på grillvin tack!

Grande Capitano skrev:
Ska in och rycka några Chante le Merle VV 07 nästa vecka.

Kan Jos ge en mer utförlig beskrivning av vinet?

Glad midsommar Winelovers! ;D

inte lika mastodontigt som jag trott. Elegant, komplex med lång eftersmak. Inte lika mycket klassisk lakrits/örter/kirsch som de flesta grenachebaserade sydrhonare(positivt alltså). Riktigt bra.
 
Toppen