Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på maträtt till BdB?

JakobS

Medlem
Någon som kan tipsa om någon trevlig maträtt som passar bra till Eric Rodez? Äter inget ifrån vatten och ser gärna att det är hyffsat lätt att laga.

Alla tips mottages tacksamt :)
 
Någon som kan tipsa om någon trevlig maträtt som passar bra till Eric Rodez? Äter inget ifrån vatten och ser gärna att det är hyffsat lätt att laga.

Alla tips mottages tacksamt :)

Inget från vatten lämnar väl fågel eller möjlig kalv. Är det förrätt eller huvudrätt? Nu finns ju mycket primörer tillgängliga så en variant med dem, lite smörig sås och en kycklingbit kanske?

Har du lite mer bakgrund om tillfället eller bara en "vanlig" kvällsmiddag?
 
Trådskapare
JakobS

JakobS

Medlem
^^ Det är bara en helt vanlig middag, tänkte ta det som huvudrätt. Jag hade faktiskt inte ens tänkt på kalv, det ska jag helt klart läsa på om och se om det finns något trevligt jag kan knåpa ihop. Jag har nog faktiskt aldrig lagat kalv själv i mitt vuxna liv.

^ Pasta burro är också ett jättebra tips som jag helt missat i min brainstorm. Får nog ta och laga det någon dag innan helgen och smaka av.
 
^^ Det är bara en helt vanlig middag, tänkte ta det som huvudrätt. Jag hade faktiskt inte ens tänkt på kalv, det ska jag helt klart läsa på om och se om det finns något trevligt jag kan knåpa ihop. Jag har nog faktiskt aldrig lagat kalv själv i mitt vuxna liv.

^ Pasta burro är också ett jättebra tips som jag helt missat i min brainstorm. Får nog ta och laga det någon dag innan helgen och smaka av.

Tänk tillbehör. Som jag skrev, risotto kommer fungera väldigt bra. En kraftig rödvinssås kommer inte. Ost är som @kayaker skriver bra. Naturligtvis inte grönmögel men gärna smakrika som västerbotten eller parmesan.
 
Toppen