Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på online butiker för delikatesser

n_micke

Medlem
Halloj!

Då jag inte (tack och lov) bor i någon storstad så kan jag ibland känna mig lite begränsad i utbudet av matvaror när det kommer till att testa nya matgrejer. Visst, finns en del på ica och så men ibland känns det inte som det räcker till.

Söker egentligen inte efter något specifikt ätbart utan mer ett utbud av olika saker som kanske kan vara lokala delikatesser från just det landet (tänk italien, frankrike som exempel). Olika skinkor, oliver, ostar osv, ni vet det där smarriga! Sen är det ju lämpligt om man kan beställa mindre bitar och inte behöver köpa en 1.5kg parmesan bit t.ex.

Så, har ni några tips? Kan även vara svenska delikatesser också såklart.
 

Nyllet

Medlem
Bra tråd! Jag kan själv rekommendera mercatino.se för lite italienska grejer. Jag har främst köpt San Marzano-konserverna (stark rek) men de charkprodukter jag har testat har också varit kanon.
 

Sundbom

Medlem
Finns vissa bra ostar på ostogram.se. Mercatino har bra saker. Pastasorterna dock inte så bra.
Har handlat från fromages.com som ibland kan ha trevliga ostar. Har även handlat från Sfizioshopping där jag köpt Moz och Burrata med flygfrakt. Var dock två år sedan sist så vet inte hur dom är idag.
Köpte mycket från Mozzarellexpressen förr men dom verkar inte leverera längre.
 
Toppen