Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på restaurang i Vasastan

Tranan. Om du gräver lite i vinlistan hittar man oftast en godbit till riktigt bra priser. Börjar tunnas ut lite men på Piemonte och Bourgognesidan fanns det en hel del fantastiska fynd.

Bor i området och har ätit på alla ovan utom Agnes. Alla är bra men jag hade personligen istället bokat antingen Lilla Ego, Agrikultur, Adam & Albin eller Jim & Jacob. Alla levererar fantastisk mat.

Med framförhållning får ni bord på någon av dessa så andra förslag blir onödiga ;)

Agnes mycket bra (prova att få köksbordet) och även Lille Ego, Agrikultur och Jim & Jacob rekommenderas. Folii, Djuret, Portal är klara rekommendationer, så även Babette.

Finns ju en hel del mer att välja på.
 
Last edited:
Jag fyller på och frågar om vinhak man ej får missa i Stockholm? Tar med mig frun till huvudstaden nästa helg, vi bor på Heymarket två nätter så lite tid finnes.

Ligger ju ganska långt från Vasastan, även om tips från andra områden inte var förbjudet.

Tråden bytte skepnad. Sedan är det bara en kort resa emellan. Börja på Tranan, ta tunnelbana till Gamla Stan (Djuret) och avsluta med taxi till Folii t.ex.

Ger ideér till en helt ny tråd, "vin och matstråk i städer" :)
 
Last edited:
Toppen