Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på vin eller bubbel för första dejten

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tror möjligtvis att det första jag bjöd min nuvarande fru på var en slaskig vodka-Red Bull med proportionerna Voooooooodka - redbull.

Inget jag är stolt över okej, jag var ung och behövde pengarna...
 

gece

Man vänjer sig.
Tror möjligtvis att det första jag bjöd min nuvarande fru på var en slaskig vodka-Red Bull med proportionerna Voooooooodka - redbull.

Inget jag är stolt över okej, jag var ung och behövde pengarna...
Själv bjöd jag på glassdrinkar på Vampire Lounge här i Stockholm på första dejten (fler än en, måste erkännas). En tjej som inte dricker glassdrinkar är inte värd att dejta, resonerade jag då, och jag tror jag tycker det är en rimlig heuristik än idag.

Efter drinkarna var det förstås också lagom gångavstånd hem till mig därifrån, men ändå inte så nära att det verkade utstuderat.

Jävlar vad slug en var. Är.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Inte första dejten men första gången jag bjöd min blivande fru på "mat" hemma hos mig, pannkakor och en spanjor (Rioja, kommer inte ihåg vilken). En given succé.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Inte första dejten men första gången jag bjöd min blivande fru på "mat" hemma hos mig, pannkakor och en spanjor (Rioja, kommer inte ihåg vilken). En given succé.
Jag hoppas att det var pannkakor med matfyllning, för inte borde det väl vara gott med sylt och grädde direkt...eller?
 

Dovberg

Medlem
Själv bjöd jag på glassdrinkar på Vampire Lounge här i Stockholm på första dejten (fler än en, måste erkännas). En tjej som inte dricker glassdrinkar är inte värd att dejta, resonerade jag då, och jag tror jag tycker det är en rimlig heuristik än idag.

Efter drinkarna var det förstås också lagom gångavstånd hem till mig därifrån, men ändå inte så nära att det verkade utstuderat.

Jävlar vad slug en var. Är.


Haha, annat var det för mig. Bjöd på en flaska chablis på ett halvdant ställe här i Lidköping. Precis kommit till stan och köpte den dyraste flaskan dem hade på stället som var Chablis. Min då blivande sambo tyckte det var fantastiskt gott. Jag tänkte inte ens på drycken, vilket är konstigt egentligen, utan jag fokuserade bara på hennes underbara ansikte.

Det var gångavstånd även till henne, men vid hennes dörr tackade jag för mig och bet ihop. Det var tungt, men jag är tacksam för det idag. Utgången hade ju faktiskt kunnat vara annorlunda om min reptilhjärna fick sköta tänkandet den kvällen;)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag hoppas att det var pannkakor med matfyllning, för inte borde det väl vara gott med sylt och grädde direkt...eller?
Om jag ska vara helt ärlig så tvivlar jag starkt på att jag ens hade grädde hemma, blev nog endast pannkakor och sylt. Kanske igen höjdar kombo men det gick ju vägen i alla fall. :D
 
Toppen