Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på vin!

markusw

Medlem
Hej!

Nu är vi inne på sista sträckan av min frus graviditet. Då jag vet att hon har stark craving för rött vin tänkte jag köpa hem något extra bra! Tar gärna tips på något bra man kan hitta på Systembolaget. Budget inte det viktigaste, säg mellan 200-500kr, viktigaste att det smakar. Även om de brukar hänga ihop.

Några typer av vin vi uppskattar: CdP, Brunello, Barbaresco, Barolo även druckit gott från Apulien. Riojor vi blivit ett fan av är de från La Rioja Alta.

Alla tips uppskattas!
 
Vad vet jag egentligen men Piero Busso har åtminstone något vin inom budgeten och finns tillgängligt i Stockholm (Mondino finns på PK och Torsplan). Det checkar Barbaresco-boxen. Sen släppte Fratelli Barale två Barolo varav en inom budget på weblanseringen i torsdags. Det var ingen strykande åtgång på dem vad jag såg så det kanske går att plocka upp en sån så småningom?
 
Toppen