Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på vinbarer & restauranger i London (och butiker)

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag och farsan sticker till London en långhelg i augusti för att heja fram Arsenal till seger i premiären av Premier League, men jag tänkte att vi samtidigt kunde passa på att besöka lite schyssta vinställen när man ändå är på plats! Jag har några spikade ölbarer jag vill besöka, och några butiker som är givna, men jag är osäker på vart man ska gå för att kunna få sig ett bra glas vin till ett schysst pris! Det får självfallet kosta lite mer, så länge vinet är värt det, och som ni förstår får det gärna vara möjligt att dricka på glas!
Jag har spanat in den här sidan London Swedes - Topp 10 Vinbarer som är daterad från oktober 2013! Är det måhända någon av FW's medlemmar som besökt någon av de på sidan nämnda barerna?

Tips och förslag mottages varmt, och även på butiker där man kan fynda eller hitta sådant som SS inte säljer!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Utan egna viner:
...med bra priser:
http://www.2850.co.uk
Oslagbart!
God mat har de också :)
NJUUUUUUUUT!!!

Med egna viner:
Tufnell Park Tavern.
Galna skottar och underbart folk... BYOB = helt ok bara det är bra shit du tar ned, maila Martin först, kolla att datum är ok och hälsa från mig!
(Mailadress t Martin i PM!)
Surfa dit och titta. Luktar mckt pizza då många pizzaätare ibland begår anstormning. Men, alltid lika gott bemötande. Och maten är rasande god på denna gastropub ;)
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Hedonism Wines skall tydligen vara värt ett besök enligt @m_trobeck, dock dyrt men bra utbud. Erbjuder tydligen provningar på plats dessutom. :)

Länk: http://hedonism.co.uk/about-us/the-shop/
En rolig affär minst sagt. De hade tex en lite speciell avdelning endast med SQN-viner. Klart värt ett besök enligt mig!
image.jpg
 

Magikern

Medlem
The Sampler vid Knightsbridge är bra om man vill prova smakprover av ikonviner till relativt rimliga priser. I regel har de minst ett någorlunda utveckat ikonvin för smakprov.
 

mmh

Medlem
Jag har spanat in den här sidan London Swedes - Topp 10 Vinbarer som är daterad från oktober 2013! Är det måhända någon av FW's medlemmar som besökt någon av de på sidan nämnda barerna?

Jag har provat nagra av vinbarerna på denna lista, och vill särskilt rekommendera Terroirs for sin goda mat och intressanta vinlista. Även Vinoteca gillar jag skarpt, både pga maten och vinet (de har 3 eller 4 lokaler, men jag har bara erfarenhet av den i Chiswick. Jag bodde förut ett stenkast ifrån, och det var min och fruns stamkrog). Sager+Wilde har jag hört mycket bra om, och den ät på min "to do list" inom de närmaste veckorna.

The Sampler har jag lyft fram i flera tidigare trådar, och det gör jag även denna gång. Två fantastiska vinbutiker med trevlig personal, intressant utbud (även mogna viner) och framförallt 80 olika viner att smaka (per butik). Den i South Kensington (Magikern, den är inte i Knightsbridge även om det inte är långt ifrån) fungerar dessutom som vinbar med ostar, salamis etc.
 

Skaggs

Medlem
Håller med mmh om terroirswinebar.com, var där för ett par veckor sen och ställen som har Foradori och Morantin på glas är alltid värda ett besök i min bok.
 
Toppen