Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på vingårdar i Södra Frankrike?

P

Parre

Hej Finewine-medlemmar/gäster!
Vi håller på och bokar upp vårt bröllop som vi tänkte hålla i Södra Frankrike under juni 2015 och undrar om det är någon som har lite tips på vingårdar här?
Exakt plats för bröllopet (i Perpignan.)

Tack på förhand!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej Finewine-medlemmar/gäster!
Vi håller på och bokar upp vårt bröllop som vi tänkte hålla i Södra Frankrike under juni 2015 och undrar om det är någon som har lite tips på vingårdar här?
Exakt plats för bröllopet (i Perpignan.)

Tack på förhand!
Jag vet att @vininfo.nu brukar åka till södra Frankrike, har du tur så greppar han bollen och kommer med lite tips. Men Domaine Tempier och La Bastide är två producenter jag själv gärna hade besökt. Om de ligger nära vet jag dock inte.

Om ni uppskattar starkvin så ser ju Banuyls nära och bra ut. Vilka producenter som är bra vet jag dock inte.
 
Last edited:
Trådskapare
P

Parre

Jag vet att @vininfo.nu brukar åka till södra Frankrike, har du tur så greppar han bollen och kommer med lite tips. Men Domaine Tempier och La Bastide är två producenter jag själv gärna hade besökt. Om de ligger nära vet jag dock inte.

Om ni uppskattar starkvin så ser ju Banuyls nära och bra ut. Vilka producenter som är bra vet jag dock inte.

Okey, låter bra tack för svaret så avvaktar jag oxo för att se om några fler nappar :)
 

vininfo.nu

Medlem
Hej Finewine-medlemmar/gäster!
Vi håller på och bokar upp vårt bröllop som vi tänkte hålla i Södra Frankrike under juni 2015 och undrar om det är någon som har lite tips på vingårdar här?
Exakt plats för bröllopet (i Perpignan.)
Tack på förhand!

Hejsan! Och tack för förtroendet @Matlen.

Mer Provence som är min grej, men försöker lite ändå...

Nja, Fitou, Roussillon, Banyuls och Collioure är väl appellationerna du når på ngn timme. Collioure är hemskt fin liten ort och lite av ett måste att besöka. Dom Gardies lite av en stjärna i Roussillon och borde vara ett självklart besök. Dom Calvet-Thunevin som återfunnits på Systembolaget en annan.

Annars är ju inte Gerard Bertrand så långt borta om man kan tänka sig att ta sig norröver mot Narbonne. Har ju flera egendomar varav säkert någon ligger i Roussillon. Gör ju även Banyuls...

// Lars
 

vininfo.nu

Medlem
Toppen