Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips sökes, Milano - Barcelona

Elvis

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Segolas skrev:
Om ni har tid över kan jag rekommendera Hotel Les Roches i Aiguebelle, en liten ort som ligger som en förlängning av Le Lavandou österut. Jag har inte bott där så själva hotellet vet jag inget om men de har en väldigt trevlig bar/restaurang med bra mat o härlig utsikt över havet.

Tack för tipset!

Det är till och med gångavstånd från vårt hotell - mindre än 500 meter.
 

Segol

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Aha, världen är liten ibland :)
Vart ska ni bo? Vi bodde på ett hotell som hette Hydra de dagar vi var där, det enda hotellet i Aiguebelle som låg på fel sida genomfartsleden men det fanns en gångtunnel under vägen o det rörde sig inte ens om ett avstånd på 100 meter till stranden så det var inget större problem.
 

Elvis

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Segolas skrev:
Om ni har tid över kan jag rekommendera Hotel Les Roches i Aiguebelle, en liten ort som ligger som en förlängning av Le Lavandou österut. Jag har inte bott där så själva hotellet vet jag inget om men de har en väldigt trevlig bar/restaurang med bra mat o härlig utsikt över havet.

Vi var där andra kvällen. Väldigt bra mat och vinlista (bl.a. Cristal Rosé 2000 för bara 370 Euro). Av legitima skäl är min fru måttlig med alkohol just nu, så jag nöjde mig med vin på glas. Tyvärr verkade de vara underbemannade vad gäller serveringspersonal den här kvällen, så servicen var tyvärr riktigt dålig.

Jos skrev:
Vi är där på Lördag så hinner du till byn innan så får du gärna återkomma med tips :)

Vi ändrade oss och bokade av restaurangen. Vi hade hyrbil den dagen men valde att lämna St Tropez efter lunch (vidrigt mycket folk där) och åka till Cannes i stället mycket (lika mycket folk kanske men mycket trevligare). Jag är fortfarande övertygad om att Villa Belrose är en riktigt trevlig restaurang och den ligger i utkanten av St Tropez, så ni får säkert en härlig upplevelse.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Några restaurangbesök av klass verkar det inte bli fredag och lördag. Skulle gissa på att det mest blir Baoli i Cannes och VIP Room i Saint Tropez....
 

Segol

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Elvis skrev:
Vi var där andra kvällen. Väldigt bra mat och vinlista (bl.a. Cristal Rosé 2000 för bara 370 Euro). Av legitima skäl är min fru måttlig med alkohol just nu, så jag nöjde mig med vin på glas. Tyvärr verkade de vara underbemannade vad gäller serveringspersonal den här kvällen, så servicen var tyvärr riktigt dålig.

Trist, oavsett kvalitet på mat o dryck blir helhetsintrycket dåligt när servicen är undermålig.
Jag drack vin på glas av samma skäl som du men det låter som vi hade bättre tur med personalen när vi var där...
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Tillbaka efter en kanonresa med sjukt mycket god mat och vin! Bäst var Da Capo -07 men det dracks en hel del annat bra hos andra producenter också.

Bottennappet var idioten hos Chateau Fortia som på fullt allvar menar på att det är lätt att göra ett bra vin men utmaningen är att sälja det. Konstigt att de har/haft problem...

En fet amerikanare som jag såg spruta ut minst 30 flaskor Taittinger innan han tröttnade var ingen favorit heller.

Småsur blev jag givetvis även på Julien på Domaine La Barroche som inte dök upp till vår bokade tid och inte svarade på telefonen. Där stod vi som idioter i våra fula cykelhjälmar och väntade innan vi gav upp och drog vidare till Clos des Papes och tröstade oss med rejäla glas - 07. Han svarade senare att han bokat in fel dag vilket var lite märkligt när han själv skrivit tid och datum i mailen.
 

Segol

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Hann ni besöka (eller försöka besöka i fallet La Barroche) fler producenter än La Barroche, Fortia och Clos des Papes?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Segolas skrev:
Hann ni besöka (eller försöka besöka i fallet La Barroche) fler producenter än La Barroche, Fortia och Clos des Papes?

Förutom de hann vi med långbesök hos Laurence på Pegau och drop in för provsmakningar hos Grand Tinel, Beaurenard, Galet des Papes och en till som jag inte kommer ihåg (vi spottade aldrig).
 

Segol

Medlem
SV: Tips sökes, Milano - Barcelona

Jos skrev:
Förutom de hann vi med långbesök hos Laurence på Pegau och drop in för provsmakningar hos Grand Tinel, Beaurenard, Galet des Papes och en till som jag inte kommer ihåg (vi spottade aldrig).

Klokt, det är fegt att spotta :D
 
Toppen