Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tömde min vinkällare idag :(

Mysonoxen

Medlem
Imorse fick jag hem den vinkyl en polares farsa fixat åt mig, den var ju fin och jag ställde in den i nya radhuset.

Dock är det med en stor sorg och saknad jag under morgonen, förmiddagen och tidig eftermiddag tömt min gamla källare och flyttat in vinerna till sitt nya "skåp".

Visst, det är säkert jättebra, skåpet med variabel termostat för mousserande, vita och röda viner, jag gillar det, men nog är det lite romantik att tassa ner i tofflorna till sin egen källare en smällkall vinterkväll för att hitta ett rödtjut att värma sig med.

...och nye ägarinnan ska visst förvara sylt i den, hon vet inte vilka tillgångar hon missar...
 

Helen

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

jasså är det det du har pysslat med idag. saknade dina inlägg i dagens olika debatter. 8)
Grattis till det nya skåpet.

Med tanke på att det nu kommer att förvaras sylt i din källare kan jag ju tala om att det är sällan som vanligt folk förstår sig på oss vintöntar.
När vi sålde huset med en hel nedervåning inredd som vinkällare med kyla och vinmusseum tog det inte lång tid förren de nya ägarna rivit hela skiten och byggt om det till 2 sovrum. ::)
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

1CRU skrev:
jasså är det det du har pysslat med idag. saknade dina inlägg i dagens olika debatter. 8)
Grattis till det nya skåpet.

Med tanke på att det nu kommer att förvaras sylt i din källare kan jag ju tala om att det är sällan som vanligt folk förstår sig på oss vintöntar.
När vi sålde huset med en hel nedervåning inredd som vinkällare med kyla och vinmusseum tog det inte lång tid förren de nya ägarna rivit hela skiten och byggt om det till 2 sovrum. ::)

Ett sånt tilltag, de borde pryglas som inte utnyttjar dylika resurser... :(

Skåpet är fint, men jag saknar min källare. I 11 år har jag ömt vårdat mina viner där, suttit där i den gamla skinnsoffan och tyckt synd om mig själv efter min förra skilsmässa, tagit upp fina viner och bjudit min då okunniga numera fru på då vi träffades, hon har fått en egen hörna då hon flyttade in hos mig och började intressera sig för vin, där hon förvarade det hon köpt på auktioner och så, dessutom tog min dotter sina allra första steg i livet för några veckor sedan mellan tröskeln till källaren och vintunnan jag har där.

Nu blir jag sentimental men sådana minnen gör att man inte vill ge upp en sån plats frivilligt.
 

v_skogh

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

Berika oss gärna med lite bilder från ditt tidigare favoritställe i huset?
Söker alla ideer jag kan få om inredning till vinkällare.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

v_skogh skrev:
Berika oss gärna med lite bilder från ditt tidigare favoritställe i huset?
Söker alla ideer jag kan få om inredning till vinkällare.

Jo, kort finns, men inte någon helhetsbild, det finns kort då jag sitter där, men belysningen är så dämpad och fotografering med blixt har jag förbjudit där av hänsyn till vinerna så man ser inte mycket. Ja, jag har bara en 25 wattslampa i taket.

Det bästa tips jag kan ge dig är dock inte min källare, den är inte perfekt annat än temperaturmässigt, men om du inte har den så skaffa Johan Magnussons bok
http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=915596

där du får en massa goda tips. Jag har den själv ty trots vinkylen har jag inte gett upp ännu ;)
 

EuphoniC

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

Lade en beställning på den ovan nämnda boken, ska bli intressant läsning.

Instämmer dock att det skulle vara roligt att se några bilder även om bildkvaliteten inte är på topp :)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tömde min vinkällare idag :(

EuphoniC skrev:
Lade en beställning på den ovan nämnda boken, ska bli intressant läsning.

Instämmer dock att det skulle vara roligt att se några bilder även om bildkvaliteten inte är på topp :)

Hade det inte varit mot forumets, och mina egna, regler mot försäljning på forumet så hade jag erbjudit dig min av Carl Jan signerade första (och mig veterligen enda) utgåva av boken till ett kraftigt överpris!
 

EuphoniC

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

Krug skrev:
Hade det inte varit mot forumets, och mina egna, regler mot försäljning på forumet så hade jag erbjudit dig min av Carl Jan signerade första (och mig veterligen enda) utgåva av boken till ett kraftigt överpris!

..och hade det inte varit emot denna regel så hade jag bjudit dig det dubbla överpriset. Synd, att det finns en sån regel!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Tömde min vinkällare idag :(

EuphoniC skrev:
..och hade det inte varit emot denna regel så hade jag bjudit dig det dubbla överpriset. Synd, att det finns en sån regel!

Nej, inte egentligen. Börjar man sälja en sak så börjar man sälja annat. Sen ser det plötsligt ut som på vinklubben.se
 

Helen

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

EuphoniC skrev:
Lade en beställning på den ovan nämnda boken, ska bli intressant läsning.

Instämmer dock att det skulle vara roligt att se några bilder även om bildkvaliteten inte är på topp :)

Vad synd att du har lagt din beställning, jag har den boken till försäljning i min butik, och då hade du kunnat få bläddra iden innan du köpte. :(
 

EuphoniC

Medlem
SV: Tömde min vinkällare idag :(

Ja det var ju synd, fast jag litar på Myson samt att du blir för dyr med tanke på att jag även behöver en tur & retur flygbiljett för att komma och bläddra ;~)

Krug: Ironisk, förstås ;D
 
Toppen