Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tom Stevenson provar rosé

chambertin

Medlem
SV: Tom Stevenson provar rosé

Man kanske inte skall lita så mycket på karlns omdöme efter den beskrivningen av Krug Rosé men är det ngn som provat Pol Rogers Rosé -02 ?

Stevenson verkade i alla fall imponerad.

Pol Roger, Rosé Brut 2002
11150%7C000001f15%7Cf427_5stars.jpg

I had great difficulty tasting this: every time I went to spit it out, I swallowed it! It was so moreish, I couldn’t help myself. Exquisite pale peach colour, sublime mousse, tantalising fruit, so yummy yet so classy – how on earth do they do that? The 2002 is a rosé of extraordinary finesse. 19.5pts/20
 

Elvis

Medlem
SV: Tom Stevenson provar rosé

Jag har druckit Pol Roger Rosé 2002 flera gånger och tipsat om den här. Pol Roger är inte direkt kända för sin rosé men den här är väldigt trevlig. Den lyckas på något sätt kombinera husstilen med röda bär på ett trevligt sätt. Jag har en hel del i källaren.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Tom Stevenson provar rosé

Elvis skrev:
Jag har druckit Pol Roger Rosé 2002 flera gånger och tipsat om den här. Pol Roger är inte direkt kända för sin rosé men den här är väldigt trevlig. Den lyckas på något sätt kombinera husstilen med röda bär på ett trevligt sätt. Jag har en hel del i källaren.

Håller helt med. En mycket bra beskrivning som säger allt för den som gillar Pol Roger ( och vem gör inte det?)
Däremot är alla topplistor trams. För att inte tala om poängsättning av olika viner. Fortsatte med att läsa om Decanter's panel som hade provat årgångschampagner. Inser de inte att det blir löjligt när de ger poäng som 16,88. Som om smak är möjlig att mäta.
 
Toppen