Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

トリアエズ、居酒屋 (Toriaezu, Izakaya i Yokohama)

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det är hit vi går efter särskilt hårda träningspass, dricker en öl och sedan SHOUCHU resten av kvällen.
Och man äter alltid superbt gott från dels kvällens OSUSUME-meny (kocken rekommenderar) samt från fasta menyn, från YAKITORI-menyn och från OH-DEN-menyn. Inga efterrätter.
Börjar alltid med en liten aptitretare...
Denna kväll valde vi sashimi där kocken överraskade oss med att servera "renset" friterat. Fiskben blir crunchy och smakar som supergoda chips. Fiskhuvudet blev ändå mer crunchy och åts under andakt:
image.jpg



image.jpg

Shouchun heter YAMANEKO, bergskatt. Gjord på sötpotatis. Verkligt god! Bgr: fana för ett av Kirin's lageröl.

image.jpg

Grillad kycklinghud med lite chilli på. Brände på fint.

Det var en fin kväll!
Vi åt en massa andra saker också.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    56,2 KB · Visningar: 257
  • image.jpg
    image.jpg
    56,2 KB · Visningar: 246
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
I lördags var det dags igen. Välkommen-hem-Stefan-festligheter :D

2014-09-20 21.53.47.jpg

Sashimi: Maguro (tonfisk) och tako (bläckfisk) är alltid gott!
SHISO (ser ut som nässelblad) har jag ännu inte riktigt vant mig vid, för de är lite fööör parfymerade i smaken för (min gom).

2014-09-20 21.57.50.jpg

Friterad bläckfisk är nära 100% protein och perfekt för återhämtningen efter hårda träningspass.


2014-09-20 23.28.35.jpg

Diverse grillade godsaker som:
Kycklinghud
Kycklingbrosk
Griskind
Sidfläsk
Kycklinglevrar osv

...och eftersom vi hade med oss tre flaskor Bdx och patron själv fick vara med och dricka så bjöd han på några rejäla fat med Boursin och kex. Mumma!

2011 'G' de Château Guiraud (87p, torrt vitt, Bordeaux G-punkt enligt många sommelierer)
2002 Château Montrose (korkskadad #%@@%)
1996 Château Maucaillou (91p, fina mognadstoner, har gott om liv kvar. Billigare idag i Japan än vad den var då den släpptes i Sverige, på Världens kanske inte så bästa Systembolag.)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Du är säkerligen välkommen du med, släpp allt och gör oss sällskap vetja? :) För egen del så ska det bli skönt att fly julen.

Dessutom så vill du inte missa @StefanAkikos rigorösa reseledarambitioner. :cool:
VING - känslan sitter i länge!
Särskilt av saké.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nu testar jag lägga upp bilder från den senaste tidens återhämtningar från hårda träningspass i detta "Klubbhus" :D

...nej, det funkar fortfarnade inte min min fåniga iPad :raseri:
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Inte utan man blir avundsjuk på @Matlen om han får uppleva en bråkdel av detta
Denna tråd innehåller ju ingen fine dining, bara grovmuskig njutning.
Som i afton.
Efter tisdagens bonusträning tog vi farväl av en finsk kendomästare som sannolikt återvänder i december.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Verkar ju funka alldeles lysande. :)
Det är ju, som Admin vet, skillnad mellan att ladda upp bilder och att lägga in bildlänkar.
1286970581594_HOLY_FUCKING_SHIT-s400x400-98363.jpg


Att lägga in länkar kan vilken trollunge som helst göra.
Att ladda upp egna bilder funkar inte längre med min iPad...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det är ju, som Admin vet, skillnad mellan att ladda upp bilder och att lägga in bildlänkar.
1286970581594_HOLY_FUCKING_SHIT-s400x400-98363.jpg


Att lägga in länkar kan vilken trollunge som helst göra.
Att ladda upp egna bilder funkar inte längre med min iPad...
I see...
Jag önskar jag kunde hjälpa dig, men här är jag helt okunnig tyvärr. Det som inte @Anders Landström kan lösa är förmodligen svår business. :(
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nu då jag kan lägga upp bilder igen :)
Från i lördags, kort efterträningseftersläckning. Även om vi i ärlighetens namn började innan träningen och helt enkelt inte gick till träningen, utan i godan ro satt kvar och njöt i vilda drag.
Särskild bläckfisk från Hokkaido vars sugkoppar är en utsökt delikatess. Den grillade fisken heter SHISHAMO och länar sig väl till dryckljom.
image.jpg


Maguro, tonfisk samt några andra läckerheter. Livet kan vara så trevligt ibland.
image.jpg
 
Toppen